Så blev jeg ejer af en V70´er. En rigtig fin koksgrå V70 2,5 T fra 1997 med en del ekstraudstyr, bagagerums rullegardin, hundegitter, rails, infocenter, fartpilot, tågelygter m.m. og alt virker. Bilen har kørt 245.000 km, måske lidt meget men til gengæld er den virkelig blevet passet og har stort set kun kørt lange ture hele sit liv. Ude som inde er den stort set som ny og den kører rigtig godt. Jeg nyder virkelig at køre i den.
Jamen hvad er der så galt kan man spørge. Ud over at kabinelyset har drillet lidt her i kulden, er eneste problem at når jeg kobler til så kommer der et lille hug, som hvis man lavede en halvhård tilkobling. Klonk er måske lidt overdrevet med et tydeligt stød. Det samme er tilfældet hvis jeg kører i fx 3. gear og motorbremser let og så accelerer lidt igen, typisk kø-kørsel, så kommer der et stød/hug. Hvis jeg laver en ekstra blid tilkobling er der ingenting, det er kun ved normalt tilkobling hvis man kan sige det sådan.
Der er absolut ingen vibrationer af nogen art i forbindelse med kørsel ved både langsom eller højere hastighed.
Min egen ydmyge fornemmelse siger mig at der kan være tale om slidtage i enten drivaksler, motorophæng eller bøsninger i bærearme.
Hvem kan hjælpe.
Godt nytår.
Mvh. Niels Chr.