Motor går ujævnt ved koldstart.

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Re: Motor går ujævnt ved koldstart.

Indlægaf mfuglsang » lør jan 08, 2011 18:28 pm

Jeg har haft bilen hos Bosch i Ålborg.

De konstaterede, at der var en dysse, som gav alt for lidt i tomgang.
Desværre er lige nøjagtig den type dysse i restordre i hele verden i følge Bosch. Så de har bestilt en hos Volvo, da de mener det er den hurtigste måde at få fat i den på..

Men jeg kan ikke rigtig mærke nogen forskel nu her hvor temperaturen er omkring de 0 grader.

De kunne også konstatere, at generatoren var defekt. De forsøgte at skille den ad for at se om den kunne repareres - hvis f.eks. det var kul eller sådan noget som var defekt. Men desværre kunne den ikke repareres.
Så han ringede og sagde at en ny generator desværre var temlig dyr, men at han havde fundet en som de ville sælge for 3400. En original fra Volvo kostede vist mere end det dobbelte.. :?

Så jeg går og venter på at de får dyssen hjem, så de kan skifte den.

Mvh.
Morten
mfuglsang
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: 9690, Nordjylland

Indlægaf Klågem » lør jan 08, 2011 20:39 pm

Den med generatoren... Den koster knap 3000 hos volvo. Og det er incl det medløberhjul.
Der er ikke noget at sige til at han ikke kunne lave den. Der sidder en form for computer i den. Så om den fejler noget.... Det tvivler jeg på. For hvis bilen starter uden starthjælp og selvom du har brugt fyret. Så fejler den ikke noget
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf mfuglsang » lør jan 08, 2011 23:00 pm

Han sagde nu, at en generator hos Volvo kostede MANGE penge, og at han istedet havde fundet en anden til 3400..

Jeg tvivler da på at de snyder med sådan noget - de virker virkelig reelle derude syntes jeg. Det er ihvertfald ikks sidste gang jeg kører derud hvis der skal kigges på bilen. De ringede hver gang inden de gjorde noget, og hørte om de skulle gå igang med det - det syntes jeg da er service. Mange andre værksteder skifter jo bare det der er i stykker uden at høre om folk vil ha dem til det..

Jeg har haft problemer med at den ville melde "Lav batterispænding" ret tit. Jeg har skiftet batteri, da jeg troede det var problemet. De kunne måle, at den ikke ladede som den skulle, og det giver jo meget godt mening da jeg har haft problemer.. :)
mfuglsang
Superbruger
Superbruger

Indlægaf Klågem » søn jan 09, 2011 0:22 am

Ok. når den har vist det med batterispændingen. Så er den nok ikke i den bedste orden.
Men jeg ved at den ikke koster mere. For jeg bestilte en ny til min. Den blev dog afbestilt da Volvo opdagede en ledning på starteren som ikke sad som den skulle. Men computeren sagde at det var generatoren der var defekt.
Fra 2006 er der nemlig en computer indbygget i generatoren og så kræver den nok en computertilslutning hos Volvo bagefter
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf mfuglsang » fre jan 14, 2011 15:07 pm

Så blev dyssen skiftet.

Jeg syntes dog stadig at bilen går lidt ujævnt 3-4 sekunder når den startes og er HELT kold. Måske er det bare sådan?? Nu er alle dysser og gløderør ihvertfald iorden..

Men jeg syntes at bilen er kommet til at gå længere på literen efter den har været forbi Bosch. Før kørte den normalt omkring 14-17 km/l ud af lige vej med omkring 90-95 km/t.
Nu ser det ud til den sjældent ligger under 17 km/l. Den ligger endda tit omkring de 18-20 km/l nu.. Jeg ved ikke om det bare er mig, eller den virkelig går så meget længere på literen..

Men det var også en dyr omgang. Regningen lyder på 15628 kr. :o Men når man går regnigen igennem, er der ikke nogle beløb som springer i øjnene. De tungeste omkostninger er til dysse og generator rom løber i 5732 + moms. Og så er der 6,72 time til 575 kr. i timen..
Jeg må sige jeg syntes jeg har fået en super god service hos Bosch i Ålborg. De virker utrolig kompetente. Og de ringer hver gang de har undersøgt et problem, og fortæller hvad de har fundet ud af, og om det er noget de skal udbedre. Det syntes jeg da er service i topklasse.. Og de lyder virkelig til at have forstand på det de laver.
Det er bestemt ikke sidste gang jeg kører min bil derud..
mfuglsang
Superbruger
Superbruger

Foregående

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj