Lang historie kort: i forbindelse med en sprungen tandrem fik jeg efter en mislykked reperation en ny motor i min Volvo V40. Ved indlevering af bilen var der problemer med kalalysatoren (den raslede som om der var et eller andet der var løst (men kun umiddelbart efter start)). Kort tid efter at jeg havde hentet bilen fra værkstedet begyndte lampen "fejl i motor elektronikken" at lyse.Værkstedet mente ikke det havde noget med den nye motor at gøre, men sagde at udlæsningen fra computeren viste at der var noget galt med katalysatoren. Da bilen skal til syn i slutningen af måneden valgte jeg selv, som en del af klargøringen at udskifte katylasatoren med en brugt. Den er nu monteret med lampen med "fejl i motor elektornikken" lyser stadig.
Kan se i forum at der er genveje så man kan slukke "service" lampen. Er der tilsvarende muligheder for at nulstille lampen for "fejl i motor elektronikken", eller lyser den fordi problemet stadig ikke er løst ?????
Det drejer sig om en Volvo V40 , reg første gang 18 jan 2001, motor type B4184S2, 1,8
Pls hurtigt svar, da den snart skal til syn.
Mange hilsner
Lars P/61706363