Jeg har her i weekenden hentet sammen med min far, hans ny bil. En Volvo 850 T5R Aut. fra 95 med små 360.000 på bagen (Først lige kørt til
Den har lige fået renoveret gearkassen, samt Converter, hos en Gearkasse specielist...
Men problemet er at den virker noget sløv i forhold til min 940 Turbo fx tros 850 har 250/240 og min har 170
Hvis man fx køre 130, og aktiver sports gear, og fremprovoker et "kick down" så har den ikke det aggressive træk, som min 940 turbo har :S Den virker tøvene, eller tilbageholdende :S
Jeg har ikke lavet den helt store undersøgelse af motoren, men hvis jeg kikker på det indbygget "Turbo måler" så går den ca halvt op i det Hvide felt +- en nål brede :S
Og hvis man holder i et lys kryds, og hugger til den og holder på, så er der ikke meget ryk i den fra start af :S
Jeg har lagt mærke til at den skifter og tag motorbegrænser/ omdrejningsbegrænsern ved 5500 rpm :S skulle den ikke tage den ved 6500? eller hva?
Da jeg selv er Volvo nørd, dog mest i de gamle, så har jeg selvfølgelig tjekket om det er en T5R motor osv, og det stemmer over ens det hele...
Håber der er nogle der kan lede mig lidt på vej, hvor hen jeg skal lede, eller om jeg bare skal starte fra en ene med en total helbreds undersøgelse af motoren
Tak på forhånd M.V.H Benjamin ("Volvo Benny på Bilgalleri, og Volvo snak.)