Køb af V50

Hvis du har noget på hjerte som ikke lige er volvosnak er det her det foregår.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Køb af V50

Indlægaf Kampvognen » ons feb 16, 2011 23:43 pm

Hey Peeps!

Min søster skal have ny bil, og jeg er spurgt til råds! Jeg fandt denne: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/volvo/v50/16/606434
som jeg synes lyder som en god bil til en god pris! 150 tkm burde vel ikke være alarmerende selv for en 1,6! Jeg ved det er en "afhentning" men tænker at det muligvis bare kunne være fordi det jo er en forhandler som fokuserer på andre mærker og ikke vil beskæftige sig med den!
Mit spørgsmål er om nogen kender til svagheder ved modellen som jeg skla være opmærksom på når jeg besigtiger bilen?
Ved i hvornår tandremmen skal skiftes på sådan en 1,6'er?
Ellers må jeg vel bare ud at køre i den og lytte efter mislyde og prøve at få et indblik i om den har været mishandlet alt for meget...:)!
Kampvognen
Moderat bruger
Moderat bruger

Re: Køb af V50

Indlægaf nib » fre feb 18, 2011 18:13 pm

V50 har flere børnesygdomme med ledningsnettet. Det blev udbedret gratis af Volvo tidligere med det er vist slut nu.
Mener 1.6 og 1.8 benzin er med kæde, da det er Ford motorer.
Prisen ser lav ud, og uden forhandlergaranti er det en chance at tage, hvis han overhovedet vil sælge privat.
nib
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Værløse

Re: Køb af V50

Indlægaf Shadows » lør feb 19, 2011 0:58 am

Hvis man checker på bilpriser.dk hvad sådan en bil normalt skulle sælges for hos en forhandler står den til ca. 140.000 kr. Der er meget langt ned til 100.000.
Prisen svarer meget præcist til hvad en forhandler vil indkøbe sådan en bil for.
Så det er ikke bare et afhentningstilbud. Et sådan findes ikke, da en forhandler altid er bundet af købeloven til private.
Han vil 100% kun sælge den videre til en CVR-registreret virksomhed, for at sikre sig at der ikke kan komme reklamationer og dermed udgifter til ham.

Så med mindre at du har en virksomhed som kan købe den for dig, er der nok ikke nogen grund til at rejse langt for at se den. :(

Men lad os endelig høre mere til historien, det kunne jo gå i anden retning :wink:
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 2900

Tilbage til Frit emne