Problemer med varmeanlæg Volvo 850

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Problemer med varmeanlæg Volvo 850

Indlægaf Philip » tirs feb 22, 2011 11:19 am

Kære Forum

Havde aldrig troet, at jeg skulle eje en Volvo, men pludselig er jeg den glade indehaver af en dejlig 850 2,5 fra 1995. Bilen er fantastisk men har et irriterende problem. Når varmeanlægget er i brug, blæser den i perioder iskold luft ind i kabinen. Dvs. at man i 5 minutters intervaller sidder og piv-fryser i kabinen. Den har bizone manuel klima, men problemet er tilstede, både når anlægget kører automatisk (på termostat) og når det er i fuld manuel modus med fast blæserstyrke, temp. osv.
Jeg har ikke lagt mærke til, at kølervandstemperaturen falder. Den kommer heller ikke med fejlmelding, når bilen startes.
Altså: Ujævn produktion af varme. Er der nogen, der har prøvet det?

Venligst Philip
Philip
Ny bruger
Ny bruger

Re: Problemer med varmeanlæg Volvo 850

Indlægaf jimDK » tirs feb 22, 2011 15:01 pm

Hey Philip
Dejlig slæde :-)

Det er måske ikke selve 'produktionen' af varmen der varierer (varmen kommer fra kølevandet, og det kan ikke sådan svinge i temperatur, de udsving vil i hvert fald være meeeget langsomme)

Den har bizone manuel klima.....er tilstede, både når anlægget kører automatisk....

Du skriver at du har "manuel" klima, men hvis det kan sættes på auto, så lyder det som om det måske er automatisk klima-anlæg?

Hvis det er automatisk, så kunne det være at anlæggets spjæld regulerer kold luft ind en gang imellem, altså en fejl i synkroniseringen af spjældene eller et defekt spjæld/knækket arm.
XC90 2017 T8 Inscription(7 pers.) + XC40 2021 P8 AWD. DiCE og SPA diagnose værktøj. http://www.XC90.dk http://www.S80.dk
Brugeravatar
jimDK
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 8830,Hammershøj,ved viborg

Tilbage til Diverse