Ingen brændstof ud af dyser :S Hjælp

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Ingen brændstof ud af dyser :S Hjælp

Indlægaf Volvo Benny » lør apr 09, 2011 20:13 pm

Hej Volvo venner.
I har sikkert læst mit forrige emne med min Volvo 940 Turbo lige plusenligt ikke kunne starte. Har idag hele dage fejl søgt på hele ledningsnettet, relæer osv osv. Men alt er som det skal være, har også tjekket benzin mængde den kunne lever både den pumpe i tanken og hoved pumpen, Har tjekket holde tryk, og arbejds tryk osv. Intet er galt, alt er som det skal være... MEN så slog det mig lige plusenligt! Jeg kan ikke høre den "klik" lyd der plejer at komme fra dyserne. Jeg har nu pillet hele dysse broen op af manifolden, og fik så min ven til at tørne motoren. Og rigtig nok der kommer ikke en dråbe ud 0_o ??? De er ikke til stoppet, fordi de "klikker" ikke en gang, så de prøver ikke en gang at åbne, Og det er alle sammen? Hvordan kan det lige plusenligt være at de svigter ? De styres jo af Indsprøjtnings boksen. Kan den bare sådan lige plusenlig stå af?

Tak på forhånd mvh benjamin
Volvo Benny
Moderat bruger
Moderat bruger

Re: Ingen brændstof ud af dyser :S Hjælp

Indlægaf Pede66 » søn apr 10, 2011 8:54 am

Prøv at tjekke din svinghjuls føler, kommer der ingen signal fra den får du ikke liv i den, det kan også være dit brændstofpumpe relæ, til gengæld giver det ingen fejlkoder såååå?
Men dette var det første jeg ville tjekke, det er ikke første gang disse 2 ting er set holde op med at virke.

Mvh Peter
Tidligere biler: Volvo 245, 460, 745, Nissan Patrol, Mitsubishi Pajero, Opel Kadett, plus en masse andre gamle lig.
Nuværende biler: Volvo 945, 855, Morris Minor 1000, Datsun/Nissan 280ZX TT og et par gamle Ferguson TEA 20
Pede66
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Jægerspris

Indlægaf Volvo Benny » søn apr 10, 2011 9:47 am

Hej. Jeg har tjekket svinghjuls føler, og den virker som den skal. Har lavet en lille test, og alt er som det skal være :S Benzin pumpen kører også som den skal, og relæ virker også... ALT er som det skal være, den åbner bare ikke dyserne :S
Volvo Benny
Moderat bruger
Moderat bruger

Indlægaf ivor » søn apr 10, 2011 11:40 am

Hej
Et bud er benzinpumperelæ eller styrebox.
Mvh
Michael
ivor
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Overlund Viborg

Indlægaf Volvo Benny » søn apr 10, 2011 12:03 pm

Hej, nu er mit benzinpumperelæ begynd at tikke helt vildt, det slå til og fra meget hurtigt og min benzin pumpe tænder ikke mere. Har pillet hatten af relæet og kan se de 2 spoler. Den ene til Benzin pumpen og den anden til Indsprøjtnings relæet... Igår arbejdet de begge som de skulle... Tænding på og den tænder for Indsprøjtnings relæet ude i skærmen som giver + strøm til dyserne. Og den tænder for benzin pumpen i 2 sek ca for at prime systemet. Og når jeg så tørner motoren så tænder den for pumpen hele tiden. Alt var som det skulle... Nu sker der bare ikke en skid :S Plus min lamda lampe tænder ikke mere og pæren virker, det må jo betyde at styrboksene ikke er tændt eller hva :S Giver snart op
Volvo Benny
Moderat bruger
Moderat bruger

Indlægaf volvofisker » søn apr 10, 2011 21:34 pm

det lyder spændende..
har du kontroleret støm eller mangel på samme..stelforbindelser..
synes det med relæet der klikker tyder på strømmangel..find ledningen som leverer styrestrømmen til relæet og mål...både på plus- og minussiden.
volvofisker
Moderat bruger
Moderat bruger

Geografisk sted: Hammershøj

Indlægaf Volvo4life » søn apr 10, 2011 21:58 pm

Ville også kigge på relæ til indsprøjtning. Har du kontrolleret stand på batteriet (kan give sjove fejl)?
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Indlægaf Volvo Benny » man apr 11, 2011 19:27 pm

Det er nu lykkes mig at få gang i den. Men den går ikke særlig godt. Den går så langsom at omdrejnings tælleren ikke kan registre det før man giver lidt gas, og den går max på 2 cylinder og lyder som en fiskekutter. Jeg kan fange den og gasse den op til max 3500-4000 omdrejninger, også lyder den som en græsslåmaskine. Stoppet lige efter for det ikke lød særlig sundt. Det er også lykkes at få den til at lagrer nogle fejl koder nu hva den har kørt lidt: På port 2 for jeg 1-2-3 og for port 6 for jeg 2-2-4 og 2-3-4... Men uanset hva goder den laver burde den gå i "Limp Home Mode" og kunne køre sådan nogen lunde :S
Volvo Benny
Moderat bruger
Moderat bruger

Indlægaf Morten VJ » tirs apr 12, 2011 8:48 am

Fejl på motor temp sensoren, betyder at motorstyringen vil bruge værdierne for en driftsvarm motor.
Det ville svare til at starte en karburator motor uden choker, og det er de færreste der går sindsygt godt på denne måde.
Ps hvad var fejlen mht dyserne???

MVH

Morten
http://www.volvo200klub.dk/
Brugeravatar
Morten VJ
Elitebruger
Elitebruger

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj