Jeg har i et par år, fortrindsvis i sommer halvåret, flere gange været plaget af at ved alm. landevejs kørsel og andre steder også, at motoren uden varsel pludselig "døde", og ved at dreje startnøglen om til stop, og så starte motoren igen, så var problemet forsvundet, men den gik ujævn i tomgang og i meget lave omdrejninger, og karosseriet rystede.
Nu har jeg af en VOLVO mand, måske fået løsningen på dette problem, som han sagde, var et generelt problem.
Fejlen ligger i benzin relæets lodninger, som måske af de mange klik-rystelser, hver gang man starter, når relæet smækker til.
Jeg har taget nogle nærbilleder af min reparation, som jeg vedhæfter.
Da reparationen er foretaget i dag, ved jeg ikke endnu om problemet er løst, men jeg tror det selv, men den startede normalt og går perfekt i tomgang og kan tage gassen.
Vdr. lodningerne ved de røde pile, så opdagede jeg dem først da jeg så billedet på computer skærmen, så små er lodningerne. Jeg kunne ikke se hullet i lodningerne, selv med en lup.
Så det skal en kraftig lup du anvender, eller lige som jeg tage et nær billede billede og studere det på computer skærmen.
Håber at nogen kan få gælde af min meget velvillige VOLVO mekanikers tip.
Jeg tror at fejlen må være den samme på alle lignende benzin relæer, uanset bil mærke.
Jeg vil anbefale en lille 15-20 watts loddekolbe, da der ikke er meget plads
Venlig hilsen
Fl.