Ulrik Friis skrev:Jeg vil ikke sige den er silkeblød i skiftene. Der er pillet lidt ved softwaren til både kasse og motor, så kassen altid er parat.
Det her syntes jeg lyder RIGTIG interessant!!
Jeg har længe spekuleret på om ikke der kan justeres i softwaren på f.eks. gearkasse og motor. Jeg vil MEGET gerne høre mere om hvad du har fået "pillet" ved - og også meget gerne hvad der kan lade sig gøre at få justeret på!

Jeg har selv en V70 fra 2008 (ny model). Og jeg synets nogle gange den skifter en lille smule mærkeligt. Det er som om den nogle gange skifter 3-4 gange når den skifter 1 gear.. Jeg går ud fra, at det har noget med lockup osv. at gøre. Men er der f.eks. mulighed for at justere lidt på hvordan den skifter?
Og så er der noget andet der undrer mig lidt. Hvis f.eks man kører ud af landevejen - lad og sige med 80 km/t

Og man slipper speederen, og lader den rulle ned i fart. Så skifter den gear når farten falder - på modellen før min, gik den istedet ned i tomgang når den kommer under 1500 omdrejninger eller noget i den stil - og så går den i tomgang indtil man igen rører speederen.. Jeg syntes det virker mere komfortabelt på den "gamle" måde - istedet for at man kan mærke den skifter gear hele tiden.. Kan man f.eks. ændre noget på det???
Håber at høre mere om det..
Ved ikke om det er upassende at spørge til det i denne tråd - hvis det er, er admin velkommen til at flytte tråden..
På forhånd tak.
Mvh. Morten