Problemer med blinklys

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Problemer med blinklys

Indlægaf Keiler » lør maj 28, 2011 13:39 pm

Hej, Har problemer med min grønne perle (940 2,3 classic stc - 1995). Blinklyset virker ikke. Det vil sige nogle gange blinker den for derefter at gå helt død. Det gælder iøvrigt også for advarselsblinket i forbindelse med at man ikke bruger sikkershedssel (hvad jeg altid gør :wink:) Jeg kan ikke høre relæet når bilen har disse mindre behagelige tendense. Hvad skyldes det? Tror den kan være relæet men hvor sidder det og kan jeg selv skifte det. På forhånd tak.
Keiler
Ny bruger
Ny bruger

Re: Problemer med blinklys

Indlægaf Pede66 » lør maj 28, 2011 21:38 pm

Relæet sidder i midterkonsolen bag ved sikringerne, sammen med de andre relæer.

MVH Peter
Tidligere biler: Volvo 245, 460, 745, Nissan Patrol, Mitsubishi Pajero, Opel Kadett, plus en masse andre gamle lig.
Nuværende biler: Volvo 945, 855, Morris Minor 1000, Datsun/Nissan 280ZX TT og et par gamle Ferguson TEA 20
Pede66
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Jægerspris

Indlægaf Keiler » søn maj 29, 2011 9:13 am

Pede66 skrev:Relæet sidder i midterkonsolen bag ved sikringerne, sammen med de andre relæer.

MVH Peter

Tak for svar. Det vil sige at jeg skal fjerne sikringboksen for derefter at kunne komme til relæet. Kan man se hvilket relæ der passer til blinklys. Står det på relæet? Et sådan relæ kan vel købes hos feks. THHansen.
Keiler
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf Claus » søn maj 29, 2011 9:57 am

Hej Keiler
Prøv lige at kontroller alle pærer, hvis de er ok så prøv om der ændre sig når du sætter lys på og træder på bremsen.
Der kan i mange tilfælde være manglende stel til dine baglygter, det var problemet på min 940 den gang.

god fornøgelse med fejlfindingen.

Claus
Venlig hilsen
Claus

Claus
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Indlægaf Keiler » søn maj 29, 2011 10:06 am

Hej Claus,

Har faktisk et problem med lyset. Jeg har en indikation på en pære når jeg trædder på bremsen. Så kommer der en fejlmelding på displayet. Når jeg så slipper bremsen forsvinder indikationen. Nogle gange slukker bilen ikke for bremselygterne, selv om jeg har slukket for strømmen. Der kan går lidt tid så slukker den bremselygterne. Var ikke klar over at dette også kunne påvirke mit blinklys samt sikkerhedsseleadvarsel.
Keiler
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf Keiler » søn maj 29, 2011 10:16 am

Glemte også lige at fortælle der har været en løs forbindlese til en afbaglygterne.
Keiler
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf Keiler » søn maj 29, 2011 10:57 am

Nu har jeg kigget på alle pærer og det virker som om det er ok. Har også været inde ved relæet. Jeg kunne nå det og da jeg skubbe lidt til det stoppe det med at give lyd fra sig. Tror at det må være det som ikke virker som det skal. Mit problem er nu hvordan jeg kommer ind til relæet. Kan nå det pågælden relæ men der er for lidt plads til at jeg kan løfte det for slet ikke at snakke om at få et nyt placeret. Skal have midterkonsollen værk men hved ikke hvordan. Der sidder en radio i bilen. Nedenunder findes en lille hylde og så kommer rummet til sikringer og relæ. "Taget" på rummet med sikringerne er bunden af den hylde som er under radioen og det er her problemer er. Hvordan får jeg skilt det ad???? Håber på snarligt svar.
Keiler
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf Keiler » søn maj 29, 2011 11:47 am

Så lykkedes det :D . Der var tale om at relæet sad løst. Et lille skud og alt var tilbage til den gode gamle volvo standard. For at komme frem til relæet skal man løfte panelet af på cigarettænderen for derefter at skrue de to skuer løs som sidder på venstre side af ingangen til tænderen. Så kan man løfte hele hylden ud og man har umiddelbar adgang til sikringer og relæ ovenfra.
Keiler
Ny bruger
Ny bruger

Tilbage til El-system og Instrumenter