S80 drivE

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

S80 drivE

Indlægaf Gyzz » man jul 18, 2011 15:49 pm

Hej volvo venner :D

Jeg har i foråret erhvervet mig en Volvo S80 drivE 2010, som havde gået 14.000km.
Nu har jeg den efterhånden rundet 30.000km, og i de sidste uger var den en tur forbi de østrigste alper med familien :P

Ud over min gamle 745 er det min første Volvo i en række af VAG biler, grunden til at valget faldt på en Volvo var dels at VAG ikke har noget i den prisklasse, og slet ikke med den økonomi.

Til dagligt kører jeg fra Bjæverskov til lufthavnen (CPH) ca. 55 Km hver vej, og mit årlige kørselsbehov er ca. 35.000km.

Nå men til sagen, hvordan er mit møde med Volvo :D :D
bilen er extremt komfortabel, som man jo kan forvente af en S80, men første gear er for højt, hvilket kan give udslag i at man går i stå eller gasser op som "Brian".
Menu systemet fungerer nogenlunde om sommeren, men om vinteren er det P.... irriterende, når man har varmet med fyret, skal man slå fyret fra hvis man kører inden fyret er timet til, og man skal bladre tilbage til den visning man gerne vil se(normalt aktuel KM/L).
For at bladre i menuvisningen skal man bruge den "Ruller der sidder i venstre pind ved rattet, hvilket man kun kan gøre ved at slippe rattet med sin venstre hånd, tage fat i "rulleren", og drej sig gegennem alle mulige (irrelevante) informationer indtil man kommer til det man gerne vil se, det burde kunne gøres uden at man skal slippe rattet, især i en så sikkerhedsfokuseret bil som en Volvo :lol: :lol:

Hrmm, hva så med økonomien tænker i nok...
Jo jeg er en nærigrøv, og jeg ligger normalt til og fra arbejde på køgebugt motorvejen (køkørsel), hvilket ikke giver den optimale økonomi, men her bruger jeg "normalt" 22km/l, gennemsnit på en tank med småture, indkøb og hentning af børn 20-21km/l, min tur til østrig resulterede i en økonomi på ca. 18.5 km/l, med et par timers køkørsel, march hastighed omkring 160km/t højeste hastighed 180km/t (på GPS), og adskillige køreture i alperne.
i disse dage uden kø på motorvejene ligger jeg på 24km/l ved 110km/t og jeg vil tro at hvis jeg kører efter den økonomiske kørsel kan køre 26±1 km/l. (jeg er oplært i en Lupo 3L :lol: ) så okonomisk er den absolut, uden at det generer mig i min daglige kørsel.

Nå hvad er min uforbeholdne mening om bilen så....
jeg er overordentlig glad for bilen, hvis jeg havde haft muligheden ville jeg have den med en automatkasse, det ville gøre den endnu mere komfortabel, men det er desværre ikke muligt endnu.
Den kan sagtens følge med i alt normalt kørsel, både i DK og tyskland har jeg ingen problemer med at følge med, jeg ligger ikke i yderste bane over Kasselbakkerne, men jeg syntes ikke at jeg vil købe bil efter 1% af mit kørselsbehov, og derfor dækker min dejlige S80 langt flest af de behov jeg har i øjeblikket :D :D :D

Hvis i har spørgsmål eller kommentarer så giv den bare gas, det var ment som et oplæg til meningsudveksling :lol:

MVH
Kristian(Gyzz)
Nu: BMW 530Da 07'
Tidligere: Volvo 850 T-5R sort 95', 745 89', S80 drivE 09'
Gyzz
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Bjæverskov

Re: S80 drivE

Indlægaf Bronco » ons jul 20, 2011 23:30 pm

Hej Gyzz
Tusind tak for dit indlæg, det kunne være sjovt med flere af den slags !!!
Nå og hvorfor blander Jeg mig så ! jo blandt andet fordi Jeg igår var ude og køre i en Skoda Fabia 1.4 TDI som med pæn og nydelig kørsel præsterede 22 km pr. ltr.. Det er så en årgang 2008 og så kan man bare se hvor langt udviklingen er nået når en Volvo som jo er meget tungere, kan opnå samme økonomi idag.......... utroligt !!!
Min drømmebil lige nu er jo blot en gammel V70 Tdi. da jeg jo har et sidejob som chaffør/importør af adsikillege af disse fra Tyskland. Og som førtidspensionist er min reference:: 240/740 og her er det jo svært at klare en økonomi bedre end:: 10 km/ltr.. men så er reservedele jo til gængæld svinebillige, så måske er slutrengskabet ik. så dårligt alligevel...
Mvh. Niels
Ps.. Min første bil var en Volvo og det bliver den sidste også !!!!!!!
121 original årg 65
740 st ct car årg 87
245 st car årg 77 projekt 3.0 aut
Brugeravatar
Bronco
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 7080 Børkop

Tilbage til Diverse