Jeg opdagede pludselig en mislød ved min Volvo v40 1.8 årgang 2002. Jeg er lidt usikker på præcis hvad det er - har haft den til automekanikeren (da jeg håbede de kunne give en mere præcis diagnose - inden jeg kastede mig ud i projektet). Vi fandt ud af, at den remskive som sidder på krumtappen vibrerer voldsomt meget. Lyden menes at komme derfra, men vi var ikke sikre. Mekanikeren lyttede til motor, og mente ikke som sådan at det var ventilerne eller andet det var galt med. Men han var meget i tvivl om præcis hvad det var - eller ville måske bare ikke give mig ren besked?
Lyden siger nærmest tsshh tshh.. og er omdrejningsbestemt. Mekanikeren kiggede til tandremmen og mente, at kunne konstatere, at der ikke var noget med den. Den er dog ikke skiftet og skal vel skiftes snart - bilen har gået 132.000. Lyden kommer og går men vibrationerne på remskiven er konstante. Da remskiven sidder på krumtappen frygter jeg det værste. Jeg har ikke haft motoren meget i gang, da jeg er bange for at komme til at lave yderligere skade. Mekanikeren rådede mig til at ikke køre i den og bestille en tid til at få det lavet. Nogen gode bud?