Sådan så køre bilen igen.
Jeg måtte til Volvo for at få et originalt spjældhus, det vil sige et ombytter spjældhus. (jeg fik nogle % og måtte betale 6500kr så manglede der stadig software, den fik jeg klaret med en kasse Øl hos mekanikeren)
Det nye gasspjæld er renoveret i Gøteborg og i en * udgave.
De to spjældhuse fra Remodan som var digitalt virkede ikke på min bil V70 fra 2001 B5244T3
Efter skift af spjældhus kunne den tage omdr. men stadig ikke køre i tomgang. Nu kom der er fejl fra luftmassemåleren med for lavt flow, en fejl som ikke var før.
Op til Volvo for at høre om de kendte den fejl det var alment kendt og mekanikeren fortalte om utætheder på indsugningssiden som ville give den fejl. OK jeg havde jo rodet en del med indsugnings samlingerne så hvorfor ikke.
Jeg lånte en trykmåler til indsugningen og trykkede den op til 0,2 bar, nu kunne jeg begynde at finde utætheder og der var mange små utætheder i slanger og samlinger, men en stædighed fik jeg buk med alle utæthederne, bare ikke problemet med tomgang.
Der var kun tilbage at skifte luftmassemåleren. Det blev fra Biltema til 799kr
Så nu spiller den bare igen.
Jeg var også heldig at Volvo havde fået min automatiske niveauregulering hjem som jeg også har skiftet.
Det hævede min bagende med 7 cm og en bil som ikke sejler.
Vi har stadig 1½ uges ferie, så campingvognen er sat på og livet kan leves igen.
Claus