Opdagede at nummerpladebeslysningen var gået ud. Ingen fejlmelding, så jeg går ud fra, at der ikke er CAN overvågning på.
Nå - ud med lamperne, lampehusene var "fyldt" med noget snask, så de blev skyllet i varmt vand og lagt til tørre på radiatoren. Nye pærer i fatningerne og jeg tjekkede så lige om de lyste. Det gjorde de ikke. Så må der være slidt en ledning over et eller andet sted, tænkte jeg. Jeg havde selv monteret nye ledninger og fatninger for et par år siden, og jeg vidste godt at ledningerne løb lige forbi åbnemekanismen til bagklappen. Af med inderbeklædningen og af med plastikholderen til nummerpladelys og bagklaphåndtag. Men intet unormalt.
Hmm - frem med multimetret. Der var masse af spænding i stikket som forbindes til ledningssættet med nummerpladelysene. På med lortet igen. Pærerne i - ingen lys. Multimetret kunne også måle 12,5 volt i de to fatninger. Mystisk. Så blev pærerne gransket. To spritnye pærer. De blev tjekket med en anden 12 volt forsyning, og de kunne lyse begge to. Fatningerne fik noget kontaktrens og pærernes anlægsflader (noget tyndt tråd) blev bøjet lidt ud. Lige meget hjalp det.
Jeg plejer ellers godt at kunne finde ud af det elektriske, men detteher overgår tilsyneladende mine evner. Problemet må ligge i fatningerne. Jeg tjekkede lige de "gamle" pærer, og de var ikke sprunget. Jeg må have skilt det ad igen. Øv.