ipod i v70..2001

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Re: ipod i v70..2001

Indlægaf Ulrik Friis » ons nov 09, 2011 21:10 pm

Jeg har også valgt en iMIV, og det er et par år siden jeg satte den i. Dengang kunne man ikke købe den engelske udgave. Hvis jeg skal komme med min fuldstændig udokumenterede påstand om det engelske produkt, så er det en kinøjserkopi af en iMIV. Den kan stort set det samme til ca. det halve.

iMIV er jo blevet til ved at især en hollænder har lavet baglæns ingeniørkunst på Volvos radioer (som er lavet af Mitsubishi), så han kunne efterligne en Sony MiniDisc. Den klikkes på plads i Melbus hierarkiet, den får 12 volt via et stik som passer lige ind bagi RTIen, og det mest bøvlede er at få iPod kablet fra iMIVen frem til midterkonsollen fordi tæpperne næsten ikke giver sig. Den virker. Man kan selv uploade firmware i iMIVen, som konfigurerer den til at kunne det man gerne vil have den til at kunne. Jeg har fx. købt en DAB radio forsats, som skal sende lyden ind gennem iMIVen. Den er ikke monteret endnu. Den skal bl.a. bruge TV antennen, som nu ikke længere bruges af den * TV tuner :) Der skal et eller andet elektronisk hejs sættes op, da der er to antenner.

Min iMIV leverer en glimrende lyd taget i betragtning af, at det kommer ud af en frimærkestor iPod. Og den spiller fint video på RTI skærmen fra iPoden.

Jeg kan ikke afvise at den engelske er OK, men jeg har ikke læst anmeldelser af den - endnu. Nogen skal selvfølgelig være de første.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Foregående

Tilbage til El-system og Instrumenter