Afmontering af bundkar / V70 -00 T5

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Afmontering af bundkar / V70 -00 T5

Indlægaf MartinxD » tors nov 24, 2011 17:20 pm

Hej

Har fået konstateret at min pakning ved bundkaret er blevet mør og den står derfor og drypper lidt olie og det kan vi jo ikke have, men har forhørt mig lidt og har fået af vide at det ikke er lige til at pille bundkaret ned. Der siges at pga. skvulpepladerne og oliesien så kan det ikke bare komme ned.

Så mit spørgsmål lyder self på om dette er sandt og hvis ja så om der er nogen gode råd fordi man kan vil ikke komme til at afmontere oliesien hvis bundkaret ikke kan komme helt ned? Nogen begyndt at sige man sku ha forbroen ned osv. hvilket jeg syns lyder meget overdrevet!? Troede ellers at det var bare lige ned og rense af også på med en klat silikone også op igen :)
MartinxD
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Re: Afmontering af bundkar / V70 -00 T5

Indlægaf jensh » tors nov 24, 2011 21:13 pm

der er kun en flydene pakning, har aldrig endnu set eller haft en med utæt bunkarspakning,men set mange med utæt o ring ved oliereturrør fra turbo har også skiftet mange pakdåser bag svinghjul er du sikker på det er din bundkar som er utæt
jensh
Moderat bruger
Moderat bruger

Re: Afmontering af bundkar / V70 -00 T5

Indlægaf MartinxD » tors nov 24, 2011 21:21 pm

Jeg er ikke 100% sikker på det, men her i weekenden kører jeg lige på arbejdet og vasker den ren nedeunder og tager en tur og ser. o-ring ved oliereturrøret kan det jo os sagtens være den sidder jo os "bagpå" bundkaret. Men pakdåsen bag svinghjulet er det ihvertfald ikke! :)
MartinxD
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj