Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

datorijo skrev:At fjerne strøm. ? Har det noget med en utilsigtet sprængning af airbag at gøre?

datorijo skrev:Så fik jeg skidtet skiftet.
Jeg gjorde følgende:
Af med strømmen
Rat trækkes helt tilbage mod føresædet og drejes hen til kl. 3 (af hensyn til den frigørelsesmekanisme i airbaggen.)
Af med beklædning omkring rat. 3 torx skruer under bunden. Og klikke dem fra hinanden. Bemærk gummiflappen også skal af.
Benyt en lang tynd ligekærv skruetrækker. max 5 mm i bredden og min 200 mm lang.
Den føres op i de 2 huller bag på rattet og lige ind til man mærker en plade.
Derefter trækkes den væk fra ratstammen til at airbag clipsen slipper. Kræver en del forsøg men den første er altid sværest.
Hvis man har et andet rat som skal monteres, kan det være en fordel at forsøge på clipsen her i først, så man kan se hvordan det fungerer.
Når nu airbag er fjernet, så skal stik af og skruen løsnes. Husk nu at du har drejet rattet til kl. 3. når det skal monteres igen.
Processen af montering er bare modsat. Bortset fra at airbag blot skal trykkes ind i clips igen.

datorijo skrev:Ja det lyder nu meget klogt, det med airbaggen. men jeg gjorde det på begge biler uden at sætte den til pos II først. Måske var jeg bare heldig.

Tilbage til Karosseri og Interiør
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst