Jeg har fulgt med et lille stykke tid herinde i forbindelse med at jeg har ledt efter en V70N.
Her mellem jul og nytår fik jeg endelig købt mig en super flot V70N T5 med næsten alt i udstyr, bl.a. automatgear
Den har indtil i forgårs kørt perfekt, men på en lille cruisetur (uden at have kørt stærkt) tændte lampen for emmissionscontrol (den lampe der ligner en motor). Samtidig virker det også som om at den har fået meget færre kræfter.
Der er ingen fejlmeddelelser i infodisplayet, og advarselstrekanten er heller ikke tændt. Det er kun lampen for emmisionscontrol der er tændt. Jeg synes ikke jeg har bemærket nogen ændring i motorgang, kun en lavere ydelse ved fuldgas. Automatgearet skifter også som det plejer.
(EDIT) jeg har forresten lagt mærke til at motoren ikke bliver ordentligt varm, kun en enkelt eller 2 streger op ad skalaen, så tror der skal en ny thermostat til. Er det nemt at skifte den på sådan en T5?
Hvad skal jeg gøre umiddelbart? Jeg tænkte selv på at få udlæst fejlkoder. Kan det kun lade sig gøre hos Volvo? eller er der andre i storkøbenhavn der kan hjælpe?
Hvor finder jeg forresten et godt værksted?
Og lige et sidste spørgsmål, hvor kan jeg købe de små viskerblade til forlygterne?
Jeg glæder mig meget til at bruge masser af tid herinde, og ser frem til en masse konstruktiv snak om Volvo
Mvh
Anders