Hejsa
Jeg har den her V70 D5 fra 2007 (nyeste facelift, eller hvad man kalder det), og den er udstyret med Xenon-forlygter til nærlyset. Jeg er mildest talt ikke begejstret for lysstyrken. Den er ikke engang så god som på min gamle peugeot 206 med halogenlygter.
Det lange lys er fint, men når jeg kører på nærlys kniber det at se noget. Det er især den højre lygte, og man kan også se det i garagen, hvor der ikke er nogen veldefineret overgang fra lys til skygge på væggen foran bilen, og lysintensiteten er dårlig især i højre side.
Jeg har forsøgt med nye pærer (Philips), men uden nævneværdig effekt. Glasset i lygterne er ganske klare (bilen har kørt 270.000, så nye er de jo ikke, men jeg synes ikke de er så slidte, at det kan have indflydelse)
Jeg funderer over, om pæren ikke er helt i fokus i parabolen, eller om der er snavs på parabol eller linse. Linserne er ikke hel glasklare, men en anelse grålige. Jeg ved ikke hvordan de skal se ud.
Er der nogen af Jer, der har erfaringer med justering eller rensning eller noget andet i den retning? Nogen, der ved hvordan man skiller sådan en lygte ad, hvis man gerne vil ind til parabolen?
På forhånd tak.
Mvh
I.