polit/fotovogn advarsler

Hvis du har noget på hjerte som ikke lige er volvosnak er det her det foregår.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

polit/fotovogn advarsler

Indlægaf jonasv40 » ons feb 08, 2012 11:17 am

Så lige indlægget om de nye bødetakster
også faldt jeg over denne nye danske app
http://www.mobilsiden.dk/nyheder/roadai ... lid.19301/

Måske det var en måde at undgå de nye høje bøder, udover at køre lovlig selvfølgelig :wink:
jonasv40
Ny bruger
Ny bruger

Re: polit/fotovogn advarsler

Indlægaf Claus » man feb 20, 2012 0:54 am

Hej Jonas
* fotovogne er den moderne form for landevejsrøveri.
Venlig hilsen
Claus

Claus
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Indlægaf Ulrik Friis » ons feb 22, 2012 20:57 pm

Jeg er altså dybt uenig, Claus. Der hersker en almindelig stemning blandt bilister om, at det med hastighedsgrænser er vejledende. Jeg oplever det hver dag, hvor ca. 40% kører mere end den tilladte hastighed. Og på motorvejene bliver man tit presset bagfra, selvom man kører 110. Flertallet af bilister på Køge Bugt motorvejen kører mere end 110 de gange hvor jeg har kørt der.

Vi har en række færdselsregler, som er lagt an på at afvikle trafikken mest hensigtsmæssigt og så sikkert som muligt. Højere fart er forbundet med højere risiko. Sker der ulykker med høj fart er resultatet næsten altid ødelæggende. Derfor er der fartgrænser. Og risikoen er højs,t der hvor man kører 60 i stedet for de 50 man må køre. At man lige ender på 50 er jo en afvejning af flere ting. Faktisk ser jeg nu flere steder i de kommuner jeg kører mest i, at man indfører 40 km/t.

Politiets opgave er at fange lovbryderne. Kører man for stærkt bryder man færdselsloven og man får en bøde. Længere er den ikke. Hvis man ikke bryder sig om bøder så overhold reglerne. Det er fuldstændig ved siden af at kalde politiets kontrol af hastigheden for landevejsrøveri. Politiet skal opretholde lovlige tilstande, herunder at tyve ikke bryder ind i mit hus, hvilket de gør alligevel, samt sørge for at bilister overholder færdselsreglerne. Længerre er den altså ikke.

Hvis man mener vi skal have lov til at køre hurtigere, så er det politikerne man skal have fat i, da det er dem der laver lovene. Hvis man ikke vil betale bøder for at køre for hurtigt, så må man lade være med at køre for hurtigt. Hvor svært kan det være? At kalde politiets arbejde for landevejsrøveri er helt ude i hampen.

OK - hvis nu det var ment for sjov, så undskylder jeg de hårde udfald. Men jeg har hørt det nævnt med landevejsrøveri og pengemaskine så mange gange af folk, som har kørt for stærkt og er blevet fanget i det, at jeg er nødt til at tage til genmæle. Overhold reglerne, så får man ikke bøder. Hvis reglerne er forkerte, så få fat i dem der laver dem: Politikerne. Det er IKKE politiet der laver reglerne.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Indlægaf JensTr » tors feb 23, 2012 20:21 pm

Jeg har valgt den betragtning, at en fartbøde blot er et ekstra individuelt bidrag jeg yder til statskassen for at tage mig lejlighedsvise friheder i strid med fællesskabets aftaler. Og så betyder det ikke så meget, at jeg skal slippe et par tusind i ny og næ mellem år og dag. De går jo sikkert til en ny hofte, eller noget nyttigt på en skole eller i en børnehave. Og hvem kan være ked af at bidrage til det? :)
Vh
Jens
2002 v70 2.3 T5 aut. + 330.000 km
JensTr
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Tølløse

Indlægaf Claus » lør feb 25, 2012 2:51 am

Hej Ulrik
Du har ret med din beskrivelse af hastighedsgrænserne.
Men når man holder forenden af en stejl bakke hvor der ikke er noget beboelse med en skjult fotovogn.
Man må køre 50 km/t jeg hade samlet en 7-8 biler bag mig og ham lige bag var kun få meter bag mig, for enden af baken kom der en blitz mit hastighedviser viste 56 km/t
Regningen lød på 3 km for hurtigt det kostede 1000 kr.
Det er det jeg kalder for røveri.
Venlig hilsen
Claus

Claus
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Indlægaf ivor » lør feb 25, 2012 11:58 am

Hej
Fartbøder i irriternede. Det er blot endnu værre hvis man skal til orienternde køreprøve.Sålænge man bare kan betale sig fra det.Men dit eksempel er grelt.
Endnu et bevis på at DK er et juridisk galehus.
Prøv evt. at se dette link:
http://epn.dk/brancher/transport/article2702356.ece

Næ vi skal dælme ha en ny regering også vil vi ha "alti alti manden" til trafikminister. :D
ivor
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Overlund Viborg

Indlægaf Bronco » lør feb 25, 2012 21:53 pm

Hej Ulrik Friis
Jeg holder med dig langt hen af vejen - MEN - Jeg mener dog der er et punkt hvor Jeg er dybt uenig med dig. Du skriver at du kører 110 på motorvej og føler dig presset af bilister bagfra som vil/ønsker at køre hurtigerer end dig !! Jamen gode HR. Ulrik så har du altså bare at forsvinde ind i højre spor! istedet for at blive fornærmet over at nogen overtræder loven, og så er den altså ikke længere........
Mvh. Niels
PS: Ulrik - Jeg tror altså du og Jeg kunne få nogen gode og lange snakke om trafikken på de danske veje.
121 original årg 65
740 st ct car årg 87
245 st car årg 77 projekt 3.0 aut
Brugeravatar
Bronco
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 7080 Børkop

Indlægaf teamdunk » lør feb 25, 2012 22:42 pm

skægt som folk er utilfredse med foto vogne vis alle opførte sig pænt i trafikken ville det slet ikke være et problem.. :D

man sparer jo ikke ret meget ved at øge hastigheden ofte ligegyldigt :lol:

men skal da ikke gøre mig for god kører da også som et svin ind imellem ellers kunne det være lige meget med en turbo motor :mrgreen:

men mener at folk generalt kører alt for stærkt på "almindelige" tidspunkter hvor der er meget trafik og presser hinanden til at kører hurtigere og blinker med lyset og gør underlige ting for at genere dem der kører efter bogen...

jeg nyder somme tider at kører usædvanligt pænt vis der kommer en bag fra der skal frem for vær en pris..gerne lastbil chauffører der stort set alle kører som vanvittige(ikke alle men rigtig mange)

fortæller heller ikke folk hvor der står ind fotovogn, så må de kører ordentligt.

det der er værst er at folk ikke kan finde ud af at kører 50km/t i byzone det er som om det er ligegyldigt med lejende børn og folk på gaden vis man skal hjem og opdatere sin facebook eller hva ved jeg...
volvo 240 GLT sug trimmet b230e
Brugeravatar
teamdunk
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 4281 Gørlev

Indlægaf Klågem » lør feb 25, 2012 23:09 pm

teamdunk skrev:
men mener at folk generalt kører alt for stærkt på "almindelige" tidspunkter hvor der er meget trafik og presser hinanden til at kører hurtigere og blinker med lyset og gør underlige ting for at genere dem der kører efter bogen...

jeg nyder somme tider at kører usædvanligt pænt vis der kommer en bag fra der skal frem for vær en pris..gerne lastbil chauffører der stort set alle kører som vanvittige(ikke alle men rigtig mange)

Prøv lige at læse hvad du skriver. Du skriver at folk generer hinanden i trafikken. Hvad vil du så sige det er når du pludselig kører ekstra pænt bare fordi der kommer en lastbil der har travlt med at komme hen til næste p.plads for at holde sit hvil.(2min. Kan koste en lastbilchauffør kørekortet.)
Det kan også være at han skynder sig fordi han skal hen til din reservedelspuscher med den den turbo som du har købt.
Så hører du sikkert også til dem der giver gas når en lastbil prøver at overhale dig.

Men pas på. En lastbil har ikke nogle problemer med at skubbe en hvilken som helst Volvo i grøften.
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf Bronco » lør feb 25, 2012 23:21 pm

Hej Teamdunk !! Der fik du godt nok et kæmpe minus i min bog. Du skriver ovenikøbet at du også en gangimellem kører for stærkt, men når det gælder andre så leger du politi - det er da noget af det mest tåbelige Jeg har oplevet længe her på Volvosnak..
121 original årg 65
740 st ct car årg 87
Brugeravatar
Bronco
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf teamdunk » lør feb 25, 2012 23:30 pm

jeg kører ikke og lejer politi sådan vil jeg slet ikke beskrives og forsinker heller ikke trafikken.. jeg kører ikke 70 vor man må kører 80 det var ikke sådan det skulle lyde..!

jeg mener vis der kommer til 60 km zone og sinker farten til 60 ligger mange så man ikke kan se deres nr plade og i disse tilfælde har jeg ikke travlt...!

men kører ikke og søger for at folk kører ordentligt..

og hva opnår ved at kører 10-20 km for stærkt...
volvo 240 GLT sug trimmet b230e
Brugeravatar
teamdunk
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf Bronco » lør feb 25, 2012 23:45 pm

Ok mister Teamdunk prøv så lige for anden gang at læse hvad du har skrevet !§!!!! JEG NYDER AT KØRE PÆNT NÅR DER KOMMER EN BAGFRA --
DÚ er efter min HELT klare mening til FARE for trafikken..
121 original årg 65
740 st ct car årg 87
Brugeravatar
Bronco
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf Klågem » lør feb 25, 2012 23:51 pm

Enig
Bronco skrev:Ok mister Teamdunk prøv så lige for anden gang at læse hvad du har skrevet !§!!!! JEG NYDER AT KØRE PÆNT NÅR DER KOMMER EN BAGFRA --
DÚ er efter min HELT klare mening til FARE for trafikken..
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf teamdunk » lør feb 25, 2012 23:51 pm

jeg er sku ikke tilfare for nogen...i mylder tiden kører jeg som man nu skal..kan ikke se hvorfor man skal kører de her 10-20km for stærkt
og at overholde loven er vel ikke at være til fare.. og at sænke farten plejer jeg bare at motorbremse så laver heller ikke en katastrofe opbremsning vis det er det i mener..

men det er som sådan set ikke min kørsel emnet omhandlede..

det var at folk har det skidt over en fart bøde fordi de kører for stærkt..det kan jeg sku ikke følge det er folks egen skyld den er ikke længere
Brugeravatar
teamdunk
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf Bronco » søn feb 26, 2012 0:22 am

Du har ikke fattet en dyt af hvad du selv har skrevet
121 original årg 65
740 st ct car årg 87
Brugeravatar