Bananmanifold homemade

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Bananmanifold homemade

Indlægaf Bronco » søn apr 01, 2012 21:39 pm

Jeg skal til at hjemmelave en bananmanifold. Men Jeg kan bare ikke finde ud af hvor man kan købe de rørbøjninger Jeg har brug for ?? Er der nogen der kan hjælpe ?
Mvh. Niels
121 original årg 65
740 st ct car årg 87
245 st car årg 77 projekt 3.0 aut
Brugeravatar
Bronco
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 7080 Børkop

Re: Bananmanifold homemade

Indlægaf Ingemann » man apr 02, 2012 8:02 am

Er det sug eller tryk det skal bruges til?

Hvis det er tryk, er det ikke noget problem: Der kontakter du bare et vvs firma, som har nogle rørbuk til indsvejsning i damprør i den diameter, som du ønsker. De skal være sømløse og med ordenligt gods.
Fx: http://www.primavvs.dk/shop/svejseboejn ... 4595p.html eller hos Sanistål har de dem også (det kræver vidst bare en konto??)
Røret kan du også købe her, men det er i 6-meter længder, så der ville jeg tage hen på det lokale smedeværksted og høre om de har en stump (Det gjorde jeg)

Jeg står selv i den situation, at jeg skal lave en manifold til en sugemotor, og jeg kan ikke gøre mig klog på, og det er nødvendigt at lave det sømløst med den store godstykkelse? Det er ligeså meget fordi at man ingen steder kan finde rørbuk med en radius i bukket, som er stor nok af hensyn til flowet?? Derved er det meget nemmere, hvis man kan nøjes med den halve eller 1/3 godstykkelse? Der er jo slet ikke det samme modtryk i en manifold til sug (det prøver man jo at undgå!), så derfor vil jeg mene, at den slet ikke bliver så varm som en til turbo.
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Indlægaf teamdunk » man apr 02, 2012 16:08 pm

havde en banan manifol til en 240 jeg skar i stykker for at lave om til en 360.. godstykkelsen i den var som et almindeligt udstødnings rør ca 2mm?

ved KLracing.se har forskelligt i bøjninger har i øvrigt læst at ø42,4 er for smut til en 2,3 liters volvo mener det var ø47 de skrev på det site
og så langt ret rør fra udstødnings porten som muligt inden en bøjning.. det var folk der byggede gruppe H motorer til volvo med ca 300hk
volvo 240 GLT sug trimmet b230e
Brugeravatar
teamdunk
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 4281 Gørlev

Indlægaf Ingemann » man apr 02, 2012 18:33 pm

Så tag dem her i stedet: http://www.primavvs.dk/shop/svejseboejn ... 4592p.html
De koster stadig kun halvdelen af den svenske pris, og derudover er svenskerne nogle banditter, når det kommer til fragt (Værre end Post-DK)
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Indlægaf teamdunk » man apr 02, 2012 21:53 pm

tror jeg gav 500kr i fragt på min udstødning så ja det er dyrt og handle på den anden side af sundet :?
volvo 240 GLT sug trimmet b230e
Brugeravatar
teamdunk
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 4281 Gørlev

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj