Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Kingo skrev:En ting er sikkert: Brugsbiler er sjældent en go investering økonomiskafkastet skal være køreglæde.
Jeg forsøger altid at splitte mine omkostninger ud så de passer med hvor mange km og dermed også hvor lang tid de skal afskrives over. F.eks tandrem er en forholdsvis stor udskrivning, men afskrives over 160-180.000 km. Ellers synes jeg det bliver for surt at have bil.
Bremser, hvor langt kører en v70 i øvrigt på et sæt skiver og klodser?
(skal til 90.000 km service hos bil-bengtsson på onsdag og er nysgerrig på om der måske skal sættes penge af..)

gmtgmt skrev:En volvo kan være dyr i drift vis den er ikke vedligeholdt fra dag 1 af. specielt 850, SV70 og S80, S60 og V70N
det koster at køre på første klasse.
tag en 200, 700 eller 900 bil feks det er de mest vedligeholds frie og venlige du kan finde på markede, Olie+filter, tændrør og bremser så køre de bare.
Tandrem hver 75000km og en ny udstødning en gang hvert 5 år. vi har rimlig mange kørene på det volvo værksted jeg arbejder på og de fejler sjællent nået ud over normal serivce
har skiftet 2 vandpumper, en tandstang, 4 bærekugler og et par andre små ting men bilener har næsten alle sammen gået 400+

gmtgmt skrev:En volvo kan være dyr i drift vis den er ikke vedligeholdt fra dag 1 af. specielt 850, SV70 og S80, S60 og V70N
det koster at køre på første

Kingo skrev:Bremser, hvor langt kører en v70 i øvrigt på et sæt skiver og klodser?

Ulrik Friis skrev:Kingo skrev:Bremser, hvor langt kører en v70 i øvrigt på et sæt skiver og klodser?
Det kommer sandt for dyden an på hvor du kører henne. Klågem kører rundt oppe i det nordjyske (Thy, Vendsyssel, Himmerland? tror jeg nok), hvor der kun er ganske få sving på vejene, næsten ingen andre biler og lyskryds har han kun hørt omSå efter 40 km bremser han én gang.
![]()
Min vej til arbejde er proppet med lyskryds (28), hvor jeg stopper ved mere end halvdelen med en behersket nedbremsning fra ca. 70 km/t. Der er også ret mange biler på Ring 3 og Herlev Hovedgade og videre vestpå, som stiller krav om opbremsninger. Efter 18 km har jeg lavet mindst 40 opbremsninger. Mine bremseskiver holder ca. 100 kkm og klodserne ca. 60 kkm.
Hver weekend kører jeg 80 km hver vej på motorvej. Når jeg er kommet ud på motorvejen og har sat fartpiloten, kan jeg køre uden at røre bremsen indtil jeg drejer fra motorvejen. På motorvejen kan jeg planlægge min kørsel, så jeg ikke behøver at bremse med mindre en anden bilist laver noget hasarderet eller helt uventet.
Det er så mit kørselsmønster, og med lidt poetisk frihed Klågems ditto. Der er enorm stor forskel. Så konklusionen er: En Volvo V70 har glimrende bremser. Når de skal skiftes skal det være med originale stumper. Amen.

Kingo skrev:gmtgmt skrev:En volvo kan være dyr i drift vis den er ikke vedligeholdt fra dag 1 af. specielt 850, SV70 og S80, S60 og V70N
det koster at køre på første
Min v70 2,4 fra 2005 (93.000km - alle service overholdt) Hvad kan jeg se frem til af klassiske reps. De næste 100.000km efter din erfaring?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster