Blæser eller "suger" en køler?

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Blæser eller "suger" en køler?

Indlægaf Schroder » fre okt 19, 2007 18:50 pm

Ja, utroligt nok, så har jeg fundet ud af, at nogle biler's blæser, faktisk blæser og nogle andres den "suger" hvis kan man kalde det det..
Nemlig min gode gamle fiesta blæser og den blæser inden fra og ud, men det er da rimelig dumt, når den køre, så blæser den imod den naturlige vind der kommer ind..

Hvad er det bedste? en blæser det blæser udefra og ind elller inden fra og ud?

Skal nemlig have fundet noget plads, ved at smide min elblæser ud på den anden side af køleren..

Har nemlig ikke meeeget plads...

Jeg gad virkelig godt se en anden V8 Amazon.. Leder stadigvæk efter en, bare en som jeg kan få ideer fra.. En herre som har lyst til at tage nogle billeder af forskellige dele inden i bilen og så smide en mail til mig:-)...

Billede

Ja jaa, så er motoren da kommet i og til min store skuffelse og forundring, så er der ikke meget plads til manifold og blæser/køler... Havd faktisk troede mere... Men jeg kan i, efter min mening, ikke få den længere tilbage, for så kommer selve motoren ind i kabine og det tror jeg ikke virker...
Men hjælp søges med hensyn til en anden Amazon V8..:;-)
Biler jeg ligger inde med:
Volvo Amazon 69
Opel Manta A 70
VW Golf 1 82
Jeep M151 A1
Brugeravatar
Schroder
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Ballerup Kbh

Indlægaf Morten VJ » fre okt 19, 2007 20:47 pm

Din Fiesta er koblet forkert, skift ledningerne om inden sommer.
En køleventilator skal føre luften i samme retning, som luftgennemstrømningen er igennem køleren, når bilen er i bevægelse.

Ellers kan du få problemer ved langsom kørsel.

MVH

Morten
Brugeravatar
Morten VJ
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf Ingemann » lør okt 20, 2007 1:03 am

Den skal suge luften i ind i motorrummet. Det ville da også være dumt at trække den varmeluft fra motorrummet ud gennemkøleren. Det siger lidt sig selv at det ikke er ligeså effektivt.
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Indlægaf Schroder » lør okt 20, 2007 13:13 pm

Helt enig.. Men da min gamle fiesta blæste ud af(og jeg har ikke rørt ved den bil, så kom jeg da i tvivl.. men kan høre jeg skal have vendt stikket...
Biler jeg ligger inde med:
Volvo Amazon 69
Opel Manta A 70
VW Golf 1 82
Jeep M151 A1
Brugeravatar
Schroder
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Ballerup Kbh

Tilbage til Diverse