Råd og "fif" omkring Volvo Amazon, søges

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Råd og "fif" omkring Volvo Amazon, søges

Indlægaf V.Dal » søn jul 15, 2012 21:37 pm

Hej :)

Jeg er en ung fyr på 18 år, der inde for det sidste halve år er blevet forelsket i Volvo's Amazon model og er klar til at springe ud i det.

Jeg er ivrig efter komme igang med mit "Amazon projekt" men vil ikke kaste mig for hurtigt ud i det.
Jeg er kommet til stadiet hvor jeg skal ud og kigge hos sælgere. Jeg ville høre, om der var nogle herinde der har erfaringer med, at kigge bilen igennem inden køb. Om der er nogle specielle steder på bilen hvor man skal kigge ekstra godt efter efter rost eller andet?
Er der noget man skal holde sig helt fra? Skal man satse på en god motor eller karosseri?

- Mit projekt går ud på at finde en god Amazon som jeg kan køre i nogle år, sætte lidt i stand, og sælge igen uden at tabe for mange penge på den

Har sommer hus i Sverige, så køber bilen i Sverige og importere den til Danmark når den er "klar" til det, hvis der skal laves noget på den.

Mvh.

Vitus
V.Dal
Ny bruger
Ny bruger

Re: Råd og "fif" omkring Volvo Amazon, søges

Indlægaf gmtgmt » søn jul 15, 2012 21:46 pm

en god karosse er sku nok det mest vigtigiste. motoren er noget af det nemmeste at lave og skaffe. men karosseri arbejde er ikke bare lige til for os amatøre :lol:
Volvo 960 1990 3.0 598.000km Mørke Grøn Dansk Fra ny
Volvo 940 1993 2.3 71.000km 6 dørs Limousine
Volvo 855 1994 2.3T T5-R 531.000km Cream Yellow Dansk Fra ny
Volvo DICE, Diagnostic Key 89-95 Modeler + Alt i Volvo Special Værktøj i godt værksted
Brugeravatar
gmtgmt
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Jeppe » man jul 16, 2012 11:39 am

Det bedste råd må være at lade vær med at købe for billigt. Når man renoverer ting bliver det altid dyrere end beregnet.

Tag ud og kigge på nogle meget billig Amazoner og se hvor de ruster. Efter at have kigget på 5-10 stykker vil du begynde at have en ide om hvor en Amazon ruster :D

Mvh Jeppe
Brugeravatar
Jeppe
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Viby J.

Indlægaf V.Dal » man jul 16, 2012 11:51 am

Tak for svar begge to :)!

Ja jeg må ud og kigge på nogle! Der er heldigvis rigtig mange til salg i Sverige, så det bliver ikke noget problem at få dannet en indtryk :P !

Vitus
V.Dal
Ny bruger
Ny bruger

Tilbage til Diverse