Højtaler i bagdør

Fra rustreparation til sædejustering.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Højtaler i bagdør

Indlægaf Nielsjonas » ons jul 18, 2012 11:58 am

Hej alle. Jeg er helt ny på volvosnak. Jeg har lige købt mig min drømmebil. Volvo v70 fra 2001. Jeg har bare lige et par spørgsmål. Hvis jeg skal skifte højtaleren i bagdøren, kan man så bare rykke det lille gitter af? Eller skal man have dørbeklædningen af? Motorolie. Jeg kan se at der sidst er fyldt w5-40 på. Skal jeg så ikke bare fortsætte med det? Det er en 2,4 140 benz. Hilsen Jonas
Nielsjonas
Bruger
Bruger

Re: Højtaler i bagdør

Indlægaf ivor » ons jul 18, 2012 13:23 pm

Hej
For at komme til højtaleren skal du fjerne dørbeklædningen. I det indvendige håndtag er der et lille plasdæksel 2x2cm som bedst afmonteres med et fiskeben for ikke at lave mærker. Jeg kan faktisk ikke huske om der 1 eller 2. Når du har fået det af sidder der en torx skrue som skal skrues ud. Derefter skal du finde alle plastic nitterne der holder beklædningen fast forneden. Der trykker du forsigtigt ind på "midterpinden"således at nitterne ikke låser mere. Derefter trækker du ud i dørbeklædningen forneden og lyfter den af foroven.Højtaleren er skruet eller popnittet fast i en konsol i døren. Hvis du vil have dørbeklædningen helt af skal du også fjerne kablet til håndtaget.
Mvh
Michael
ivor
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Overlund Viborg

Re: Højtaler i bagdør

Indlægaf Nielsjonas » ons jul 18, 2012 15:55 pm

Super. Takker. :-)
Nielsjonas
Bruger
Bruger