Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Kingo skrev:Ahem - hvordan er det nu med de EU km/l tal der opgives - er det ikke noget med 80km/t solen i en vinkel på 98 grader, ingen modvind , lufttryk på x bar, temperatur på y grader osv... Så vidt jeg husker skal man være ualmindelig heldig for at opnå de forbrugstal i virkeligheden. (Også derfor jeg henviste til den tyske side - jeg skrev i øvrigt mit svar inden jeg havde set jeres andres beregninger)

ottendahl skrev:Kingo skrev:Ahem - hvordan er det nu med de EU km/l tal der opgives - er det ikke noget med 80km/t solen i en vinkel på 98 grader, ingen modvind , lufttryk på x bar, temperatur på y grader osv... Så vidt jeg husker skal man være ualmindelig heldig for at opnå de forbrugstal i virkeligheden. (Også derfor jeg henviste til den tyske side - jeg skrev i øvrigt mit svar inden jeg havde set jeres andres beregninger)
Det har også altid været min holdning, men hånden på hjertet vores D5 har ikke været under 14km/l på de 12.000km vi har kørt i den.. og på en ren motorvejs tur har den enda været oppe på 16,xxkm/l men vi køre nok også mere landevej/motorvej end hvad man kan kalde "rigtig" blandet kørsel.. og ved blandet er den opgivet til 12,7 (også på reg. atest) men det er rigtig som klågem siger man skal fanme frygte den dieselafgift der bliver snakket om.. :S

bsj skrev:Super godt at få alle jeres meningsudvekslinger !! Det bringer en del erfaringer frem - så kom endelig..
Nu har jeg læst på en del biler, at specielt aut.gearkassen "slides" specielt på dieselbilerne jeg
har undersøgt lidt - hvordan ser det ud på evt. benzin bilerne ??
Når vi taler benzin - så er der 140 HK og 170 HK og 210 HK på toppen - ikke sandt ??
Hvormange udstyrsmodeller er der så ??
Har læst.: Business, Ocean Race, og nogle der "bare" hedder 2,4
Indtil videre super tak for alle info![]()
//BS

ottendahl skrev:Kingo skrev:Ahem - hvordan er det nu med de EU km/l tal der opgives - er det ikke noget med 80km/t solen i en vinkel på 98 grader, ingen modvind , lufttryk på x bar, temperatur på y grader osv... Så vidt jeg husker skal man være ualmindelig heldig for at opnå de forbrugstal i virkeligheden. (Også derfor jeg henviste til den tyske side - jeg skrev i øvrigt mit svar inden jeg havde set jeres andres beregninger)
Det har også altid været min holdning, men hånden på hjertet vores D5 har ikke været under 14km/l på de 12.000km vi har kørt i den.. og på en ren motorvejs tur har den enda været oppe på 16,xxkm/l men vi køre nok også mere landevej/motorvej end hvad man kan kalde "rigtig" blandet kørsel.. og ved blandet er den opgivet til 12,7 (også på reg. atest) men det er rigtig som klågem siger man skal fanme frygte den dieselafgift der bliver snakket om.. :S

gmtgmt skrev:Så havde jeg helt klart taget bensineren helst en 170Hk eller turbo. de sluger lidt mere brændstof men køreglæden er helt i top.
D5erne er "okay" men de sidste modeler slut 06-10 er virkelig ringe lavet og specielt vis de har været udkørte taxa, der er nogle få som har været heldige med dem men ellers er de sku dyre at have.

HKM skrev:Jeg har netop købet en V70 2002 manuel diesel 310 kkm 130 hk (justeret til 200 hk) og alt i udstyr til 80 kkr. Den kører fantastisk uden røg og andre tegn på slid ca 15 km/l.
130 hk udgaven har motornummer D5244T og hedder kun 2.5D, hvorimod 163 hk udgaven har motornummer D5244T2 og hedder D5.
Her de forskellige modeller: http://da.wikipedia.org/wiki/Volvo_V70
Efter hvad jeg har hørt skulle det være 2 identiske motorer men med forskellige software indstillinger (sikkert noget med afgiften at gøre)- er der nogen der kan bekræfte det?
Jeg troede at D5 stod for 5 cylindre´s diesel, men det har 130 hk jo også?

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 5 gæster