Den har et rimlig stort olie forbrug
nogle der har ideer om hvad det kan være?
Motoren jeg fik kom fra en bil der havdet gået 550.000km og det viste sig at være en volvo ombytter motor. fra 99 så den har nok gået det halve.
jeg fik den gratis fordi de ikke kunne starte den pga mangle VDO startpære nøgler.
Motoren blev skilt ad og fik ordnet ventiler, Nye Volvo olie tyve, toppaking og div pakinger. mest pga jeg havde alle delene fra en anden motor jeg havde lavet.
havde også købt anden Olie fælle men det viste sig at være en forkert jeg fik og det var lige optil weekenden så jeg rensede den gamle med bremse rens.
Motoren så rigtig rigtig fin ud inden i og intet slør mellem boring og stempler som der kan være på motore med mange km på sig.
den bruger omkring 3-4 liter på ca 3000km hvilket er rimlig meget, dog køre den meget små ture. men den bliver stadig kørt hårdt og for lov til at arbejde.
Problemet ligger også i at ham der har den tjekker ikke olie, jeg har ikke set ham i snart 2 måneder og var inden til noget middag hos ham idag og den mangle 4.5L før den var lige under max
Jeg tænker lidt på om det kan være olie fællen der er skyld i det høje olie forbrug? eller det er ringene.
Fordi bare det kan mindskes til måske 1l pr 5000km så er det acceptabel.