V50 1,6D (2009) - Gearskifte ufatteligt hårdt ved kold start

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

V50 1,6D (2009) - Gearskifte ufatteligt hårdt ved kold start

Indlægaf makaeb » ons okt 10, 2012 9:12 am

Hejsa,

Første Volvo og første besøg på forummet. Har netop fået en V50 og de første 3-5 minutter er gearskiftet i 1. og 2. ufatteligt hårdt. 3. og 4. går som smør, men de to første kræver mange kræfter at skifte op og ned i. Det forsvinder efter en tids kørsel og når motoren og gearkassen er varm går det hele godt.

Men er det normalt, at gearskiftet skal kræve mange kræfter, når motoren er kold? Jeg har ikke haft en dieselbil eller Volvo før. Min gamle bil var også lidt hård i gearene til at starte med men slet ikke på højde med dette.
makaeb
Ny bruger
Ny bruger

Re: V50 1,6D (2009) - Gearskifte ufatteligt hårdt ved kold start

Indlægaf makaeb » tors okt 11, 2012 16:14 pm

Er der slet ingen, der har en betragtning eller en idé om, hvad det kan skyldes?

Der er stadig garanti på bilen, så hvis det er noget jeg skal have forhandleren til at kigge på ville det være fedt, hvis der var nogen, der kunne sige et par kloge ord, som jeg kunne tage med.
makaeb
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf Kingo » tors okt 11, 2012 16:53 pm

Prøv at gå ind hos en forhandler der har nogen stykker stående og se om de har samme gear problem. Har du spurgt forhandleren?
Siden det kun er første og anden kunne det tyde på at der skal justeres på kablerne.
V70 2,4 170 Baltic manuel 2005 - Vida og Dice
Kingo
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Vangede

Indlægaf makaeb » fre okt 12, 2012 15:21 pm

Tak for det, Kingo - jeg prøver lige at køre forbi en forhandler. Faktisk har den forhandler, jeg har købt bilen af, 2 andre stående, så jeg prøver bare ham. "Kablerne skal justeres" noterer jeg også. Men hvilke kabler er det, du mener?

(Er der noget jeg ikke ved så meget om, så er det biler - men jeg vil gerne lære det :D )
makaeb
Ny bruger
Ny bruger

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj