Hej - for ca. 30000 siden begyndte min D5 pludselig at dikke, i tomgang, når den er rigtig varm. Det lyder nærmest som når min gamle B20 havde en ventil med for stort spillerum, dik - dik - dik. Ingen mislyde når motoren snurrer, eller kommer op over 2000 rpm ( måske kan man bare ikke høre det der). Ingen ekstra lyde under acceleration. Det kan ikke høres inde i bilen. Er det de berygtede løftere ?? den har kørt 225000 km, alle som privatbil. Fuld service hele vejen igennem. Jeg skal have skiftet olien nu.
Er der nogle som har gode / dårlige erfaringer med Bell Add Servicerens 3 før et olieskift - eller skal man lade være ? Jeg kører på den rigtige olie, og skifter for hver 20.000. Der skal ikke fyldes på ind imellem !!! den tager ca. 3/4 cm på pinden på de 22000 km den har gået nu, flot. Er der ikke et eller andet heksedokter trick, jeg har ofret så meget på den allerede. Den er fra 2003 og har automatgear. Jeg har fået renset og testet dyser i anden anledning, det ændrede ikke detteher overhovedet. Min mekanikers kommentar er - "ja jeg kan godt høre den dikker en lille smule." Kan man bruge en anden olie som afhjælper problemet end 0W30 ?