Ang. Oliproblemet så har jeg også kun prøvet og erfaret at tykkere olie er = mindre forbrug (i visse tilfælde

) det omvendte lyder lidt underligt i mine øjne men kan være mine øjne ikke tænker så godt. Men meld endelig tilbage hvad du erfarer.
Ang, T5R så har jeg også læst et par steder på nettet at Italien ikke fik en T5R med 2,3 med 2,0 med 225HK pga, at Italien har noget med motor størelsen, og ja jeg så det et sted mere end på WIKI

Tror der er lidt blandet info der ikke er helt rigtigt.
T5R HAR kun 240 HK det er først i 850R der kommer 250 Konstant i den.
Det ang om den hedder turbo eller ikke ved jeg ikke så meget om men det gør volvos hjemmeside. (og når de skriver Modelåret 1994 i artiklen så mener de vel 5.1993)
I forbindelse med modelår 1994 præsenterede Volvo en højtydende model, 850 Turbo (eller T-5, som den hed uden for Sverige). Samtidig var karrosseriets linier blødet noget op med nye kofangere på alle varianter. Turbo-modellen ydede 225 hk og 300 Nm drejningsmoment, og som om det ikke var nok, blev en udgave med endnu højere ydelse præsenteret på biludstillingen i Geneve i 1994: En iøjnefaldende gul 850 T-5R. Produktionen af disse 240 hk'ere var begrænset til 2.500 biler. De blev solgt omgående, og blev efterfulgt af 2.500 sorte. Da også de forsvandt ud af forretningerne i en fart, kom 2.500 mørkegrønne T-5R til.
Med 1996-modellerne imødekom Volvo den stigende efterspørgsel efter flere hestekræfter og højere drejningsmoment med 850 R med 250 hk og 850 TDI med femcylindret dieselmotor. En anden behagelig nyhed i 850-serien var 193 hk lavtryksturboen, som lå i en anden variant, der banede vej for fremtidige Volvo-modeller, den firehjulstrukne 850 AWD.
http://www.volvocars.com/dk/top/about/news-events/pages/default.aspx?itemid=109
Mvh. Kasper
Volvo 855 T5