Jeg købte i foråret 2007 en 142 af en ung mand på Vestsjælland, som aldrig fik taget sig sammen til at få den renoveret, da han også var i gang med at renovere en Amazon fra 66.
Bilen har været afmeldt og stået stille siden 98, men lidt sovs i tanken og den startede første gang!
Bilen har kun gået lidt over 210.000 km, så der er masser af kilometer tilbage i den!
Funktionelt var bilen helt i orden, men der skulle laves lidt rustarbejde rundt omkring.
Bla. skulle der nye forskærme på, nye reservehjulsbajler og laves torpedoplade. Senere dukkede der så også lidt andet op
Anyways.. PT. står bilen mere eller mindre adskildt hjemme i garagen, og jeg er ved at være færdig med rustarbejdet.
---UPDATE 26/12---
Jeg fik i dag startet den gamle B20'er på alle 4 cylindre efter at have lappet et utæt benzinrør (Der kom en ordenlig plamage på fliserne
Det er efterhånden meget lang tid siden den har været startet, for hele det elektriske system har været mere eller mine adskilt, men har nu fået monteret batteriet godt i bagagerummet og trukket et godt stort kabel op foran.
Jeg har også fået monteret kølesystemet efter at køleren har været pillet af. Det krævede en del tilpasning af det "nye" (ældre) frontstykke, som jeg har hentet fra en slut 60'er 142 i Sverige. Køleren i en ældre 142 er åbenbart smallere end i min 72'er - derfor skulle jeg skære ca 2 cm af i hver side og rykke beslagene til køleren tilsvarende ind. Det lykkedes ret godt!
Jeg fik monteret mit 3-tonede kompressorhorn (næsten) ude foran køleren, så der er fri udblæsning til kyssende par og andet godtfolk!
Efterhånden har jeg også fået monteret hele frontgrillen og lygtekransene.
Dørene er også blevet sat på igen og alle ruderne er blevet sat i, desværre flækkede jeg forruden da jeg ville sætte lidt pres på den for at den skulle trykkes godt ind i limen. Heldigvis koster en "ny" forrude kun 200 sek hos Returbilen i Malmø - og har forhørt mig og fundet ud af at en forrude til en 240 passer lige over, så det er meget heldigt at det var forruden jeg flækkede.
Godt nytår herfra. Der kommer nok lidt billeder senere