Gennem nogen tid har min 2003V70D5 haft problemer med DIM displayet. Langtlyslampen lyser mest når den har lyst, og når man har kørt en tid, er skriften i venstre display ulæselig. I går aften efter en lille køretur, nægtede hele instrumentkonsollet at slukke, når jeg slukkede bilen. Lys, tal og alt blev stående !!! Efter at have tændt og slukket for tændingen 3-4 gange slukkede det pludselig som normalt.
Da min kone kørte hjemmefra i morges, ville håndbremselampen ikke slukke når hun slap håndbremsen. Efter 3-400 meters kørsel lyste olielampen ( den der har form som en oliekande - også, og hun stoppede og ringede til mig ( hun glemte desværre at standse motoren ) Da jeg kom derover slukkede jeg bilen - motoren lød dog helt normalt. Displayet ville nu ikke slukke igen, denne gang heller ikke de 2 lamper, de lyste fortsat, også uden tænding på. Jeg gik ud fra det var en el-fejl og kørte bilen forsigtigt hjem der var olie nok på, i øvrigt, den bruger ikke noget. Efter 150 m stoppede jeg og tændte og slukkede tændingen nogle gange, så forsvandt fejlen, og begge lamper var slukket. Den er nu kørt med Falck på værksted. Den røde trekant i midten lyste ikke - fyret var i drift og det stor i displayet, som var på vej over i ulæselig-mode. Har nogen hørt om noget lignende. Da Falck kom, satte vi tænding til, nu lyste kun det gule motorservicesymbol + håndbremse - som i øvrigt ikke virkede da jeg kom hjem efter den 300 m lange tur. Hvor langt kan man køre uden olietryk ? Hvis det er det der er galt.
Slår en motorfejl hele instrumentet fra, eller bekræfter dette bare at det er helt galt ?