Motor Varmer 850

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Motor Varmer 850

Indlægaf 3xh » fre dec 07, 2007 14:03 pm

Flyttet fra Køb & Salg, da det ikke er et reelt købsindlæg. Mvh. Shadows

Min er desværrer ikke længer i orden og skal skiftes... er der nogen der ved hvor der er et link, så man evt, kan se om der er flere forskellige modeller?? tænker på om man kan få en der starter ved et mobil opkald eller en sms.....
3xh
Moderat bruger
Moderat bruger

Geografisk sted: Østjylland

Motorvarmer

Indlægaf Volvo 960 » fre dec 07, 2007 15:16 pm

Hvis det er et fyr du ønsker, findes der blandt andet Webasto og Eberspächer du kan også vælge et Ardic 952 fra Kjøller det kan både fås med ur, fjernbetjening og telestart. Jeg har selv et Ardic 952 benzinfyr med fjernbetjening i min 960, og jeg er faktisk meget tilfreds med det :D .
www.kjoeller.com
www.eberspaecher.dk
www.webasto-bilvarmer.dk/da-dk
Alt efter hvilket fyr du har siddende i forvejen, så kan det i nogen tilfælde repareres, mit har for eksempel fået skiftet pumpe, og fornylig start/programmeringsknap.
Endelig er der jo også dypkogerne til 230 V, sammen med en kabine varmer virker det også fint, men selvfølgelig kræver det at man har adgang til en stikkontakt. Denne type har jeg selv kørt med på flere af mine biler og været ganske tilfreds.
Sidst rettet af Volvo 960 lør dec 08, 2007 21:34 pm, rettet i alt 2 gange.
Steen

Tidligere Volvo'er.
Volvo V50 1.8 årg. 2004
Volvo 855 2.5 aut. årg. 1996
Volvo 965 3,0 aut. årg. 1991
Volvo 745 2,0 GL årg. 1990
Volvo 964 3,0 aut. årg. 1991
Volvo 744 GL 2,0 årg. 1990
Volvo 264 2,7 GLE aut. årg. 1978
Volvo 245 2,3 GLT årg. 1987
Brugeravatar
Volvo 960
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Sydsjælland

Indlægaf kimmer » lør dec 08, 2007 8:23 am

Blander mig lige en lille stund :wink:. Jeg har talt med et par Bosch-værksteder som begge har valgt, kun at koncentrere sig om brændstoffyr fremover. De vil ikke rode med "dypkogeren" mere.
Mit problem er at jeg gerne vil have en "dypkoger", da jeg synes det er en stor udskrivning at få monteret et fyr, 13-15000 kr. alt incl.
:?: Hvem forhandler og monterer en "dypkoger til en rimelig pris, til en v70 2,5 l......og hvad er en rimelig pris egentlig.
VH Kim
Sidst rettet af kimmer lør dec 08, 2007 21:56 pm, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
kimmer
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Næstved

Indlægaf Shadows » lør dec 08, 2007 8:39 am

Det er jeg sikker på at mange volvo-forhandlere gør. Alternativt kan du f.eks. på www.calix.se se hvilke komponter du skal bruge til netop din bil. Bestillle dem hos enhver biltilbehørsbutik (som sælger for Dansk Biludstyr) CD Cardic, Bilxperten, bilforhandlere osv) og så selv montere den. Det er jo kun det at fjerne "proppen" i blokken som kan være svært, ellers er det bare skrue skrue... :D
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 2900

Re: Motor Varmer 850

Indlægaf Shadows » lør dec 08, 2007 8:46 am

3xh skrev:[color=red]

Min er desværrer ikke længer i orden og skal skiftes... er der nogen der ved hvor der er et link, så man evt, kan se om der er flere forskellige modeller?? tænker på om man kan få en der starter ved et mobil opkald eller en sms.....

Hvad er det der ikke er i orden? Hvilken model er det?
Man kan sagtens eftermontere forskellige type fjernbetjeninger.
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 2900

Indlægaf kimmer » lør dec 08, 2007 9:47 am

Shadows skrev:Det er jeg sikker på at mange volvo-forhandlere gør. Alternativt kan du f.eks. på www.calix.se se hvilke komponter du skal bruge til netop din bil. Bestillle dem hos enhver biltilbehørsbutik (som sælger for Dansk Biludstyr) CD Cardic, Bilxperten, bilforhandlere osv) og så selv montere den. Det er jo kun det at fjerne "proppen" i blokken som kan være svært, ellers er det bare skrue skrue... :D

Det lyder jo forholdsvis let, altså for min kammerat (mekaniker) :wink:. Går forbi bilxperten i dag og indhenter priser. Tjekkede Calix.se, hvor der findes rimelige udførlige monterings anvisninger for deres motorvarmere. Nu er jeg bare spændt på hvad prisen ender på.

VH Kim
Brugeravatar
kimmer
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Næstved

Re: Motor Varmer 850

Indlægaf 3xh » tors dec 13, 2007 10:13 am

Shadows skrev:
3xh skrev:[color=red]

Hvad er det der ikke er i orden? Hvilken model er det?
Man kan sagtens eftermontere forskellige type fjernbetjeninger.

Jeg mener at det er et bosh benzin.... det er som om fyret ikke vil tænde for forbrændingen, pumpen kører godt nok !!
3xh
Moderat bruger
Moderat bruger

Indlægaf Giraffen » tors dec 13, 2007 18:53 pm

Til alle jer som ikke vil "banke hul" i bilen :!: så er der jo den mulighed her.
http://www.defa.com/doc/800/867.pdf
Den dækker næsten alt fra en S40 til XC90 :wink:
Er bare ikke helt klar over hvor præcist den monteres......
:idea: Men skulle der være et medlem som ved noget om det så vil jeg sætte stor pris på lidt info.... :lol:

Christian
Billede
Brugeravatar
Giraffen
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: Nordsjæland

Indlægaf 3xh » tors apr 17, 2008 11:26 am

Nu har mit fyr fået den endelige dødsdom..... hvilken modeller vil i anbefale?? fyret er utæt ( drypper kølervæske) og det er som om der
ingen tændning er på, pumpen kører godt nok

Det jeg søger er et nyt FYR og ikke en dypkoger!!
3xh
Moderat bruger
Moderat bruger

Tilbage til Diverse