Skifte fra El-sæde til sæde uden el i S80 - Muligt?

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Skifte fra El-sæde til sæde uden el i S80 - Muligt?

Indlægaf Nilfisk2000 » ons maj 15, 2013 15:43 pm

Kabinen var lidt trist da jeg købte bilen, så fandt en billig en i sverige. Og alt virker som det skal, sæde varme og telefon i føresæde.

Dog melder den SRS/airbag fejl på føresædet. Har bare samlet de ledninger/stik fra bilen til de fra den nye kabine, og de som er i overskud er strøm til el self.
Plus 3 andre som jeg ikke ved hvad er til, (grøn og hvid og en rød/grå mener jeg) de er bare sat til det stik under sædet som ikke er i brug, da det er uden el.

Men siden den melder fejl som ikke kan slettes, findes der nogle "systemer" eller andet gøjl i et el-sæde som gør man ikke kan smide et i uden eller? :?
Nilfisk2000
Moderat bruger
Moderat bruger

Re: Skifte fra El-sæde til sæde uden el i S80 - Muligt?

Indlægaf ivor » ons maj 15, 2013 16:25 pm

Hej

Den grønne og hvide ledning er CAN-bus ledningen til styreenheden på sædet. Når den er afbrudt sættes fejlkoder.
Kablet til SRS systemet er orange . Prøv at måle modstanden i stikket på det gamle og ny sæde.
Mvh
Michael
ivor
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Overlund Viborg

Indlægaf Nilfisk2000 » ons maj 15, 2013 16:58 pm

Ahhh ok. Så hvis jeg kortslutter/loder can-bussen så burde den være ude at systemet? Men den burde vel ikke kunne melde fejl på SRS systemet? :-/

Og stikket de "ubrugte" går ind i, er bare reserve stikket, eller stikket til el-sædet, det er ikke ibrug, det er klikket fast under sædet.

Har bare samlet alle kablerne fra farve korrekt, så gik jeg udfra lortet ville virke :)

Der findes ikke en side med et diagram vel?
Nilfisk2000
Moderat bruger
Moderat bruger

Indlægaf ivor » ons maj 15, 2013 17:20 pm

Hej
Endelig ikke kortslutte noget.Hvis du gør det lægger du hele systemet ned. Kan du ikke pille styreboksen af der gamle sæde også sætte stikkene på.Man får fejl på SRS systemet når du afbryder det et eller andet sted uden at afmontere stelledning på akkumulatoren først.
Hvad slags udstyr har du prøvet at resætte fejlen med.
Mvh
Michael
ivor
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Overlund Viborg

Indlægaf Nilfisk2000 » ons maj 15, 2013 17:49 pm

Nå for dælen, gik udfra at da det er en bus, så ville signalet bare løbe igennem "samlingen" og videre. Må prøve at pille den gamle ud. Hvis jeg kan finde den, går udfra det er den boks som kablerne løber ind i på det gamle sæde du mener?
Og fejlen kom efter jeg tog de gamle sæder ud, og smed de nye i, da kablerne jo self. blev klippet er det forståeligt at den melder fejl, men de er som sagt samlet nu.

Og min bror er mekaniker, det var med hans test udstyr, det meldte at fejlen var permanent og ikke kunne fjernes før den er udbedret. Noget i stil med SRS føreside sele strammer eller lign.
Nilfisk2000
Moderat bruger
Moderat bruger

Indlægaf Nilfisk2000 » ons maj 15, 2013 18:13 pm

Fandt denne tråd : viewtopic.php?f=6&t=6575&p=49556#p49556

Det lover jo ikke godt så... det er vidst fra en 02 de sæder jeg har fundet :-/
Nilfisk2000
Moderat bruger
Moderat bruger

Tilbage til El-system og Instrumenter