Optimering af Audio i S40 HJÆLP!!

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Optimering af Audio i S40 HJÆLP!!

Indlægaf Munken » tirs jun 04, 2013 12:26 pm

Så blev jeg også ejer af en Svensker og må da sige den lever op til forventningerne :D
Pånær liiige lyden :( Køre lange ture og elsker at høre rock (og gerne lidt højt) Men hold nu op det lyder skrammel i S40'eren :? Ville egentlig også gerne have bluetooth, da min musik ligger på min Iphone og jeg også vil have muligheden for håndfrie samtaler.

Har kig på de her 2. Nogle erfaringer??

http://www.gromaudio.com/store/usb_adap ... rface.html

og

http://www.parrot.com/usa/products/blue ... e-car-kits

Men hvad med den, undskyld mit sprog; DÅRLIGE lyd?? Er det nok at skifte højtalerne og isåfald til hvad, eller er det den helt store tur med ny forstærker und alles?? Vil jo gerne beholde kabinen, som den er...

Håber der er nogen der kan hjælpe her.
Volvo S40 2.0 D Momentum
Munken
Bruger
Bruger

Geografisk sted: Frederikshavn

Re: Optimering af Audio i S40 HJÆLP!!

Indlægaf Cringvig » ons jun 05, 2013 20:34 pm

Hej

Tillykke med din V40.
Nu kender jeg ikke til udstyrs varianterne i V40 men min erfaring fra v70 og de andre "rigtige" volvoer er at har du ikke premium sound fra starten så koster det kassen at opgradere hvis det skal være originalt.
Sagt med andre ord, vær glad for din bil som den er.

Hvis du vil gå uoriginalt så er DLS helt klart at foretrække men så koster det også nemt 10k plus amp og HU.

Lad os høre hvilken vej du går.

Mvh
Chris
Mvh
Chris
-----------------------------
V70 Drive MY10 BLIS, LDW, DAC og RSE
Cringvig
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Odense C

Indlægaf Cringvig » ons jun 05, 2013 20:36 pm

Glemte lige at sige at efter min mening har BT og hifi intet med hinanden at gøre.
Mvh
Chris
-----------------------------
V70 Drive MY10 BLIS, LDW, DAC og RSE
Cringvig
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Odense C

Indlægaf Ulrik Friis » søn jun 09, 2013 1:56 am

Hvilken årgang S40 er det?

Hvis det er en af de helt nye, så er det kun det originale, du kan montere.

Når lyden overføres fra fx din tlf. til bilens HU via Bluetooth sker det digitalt, så kvaliteten af lyden bestemmes af de konvertere der sidder i hhv. din telefon og i HUen. Og min erfaring er også, at BT overført lyd ikke lyder specielt godt, men hvis konverterne er gode kan det godt lyde OK.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Indlægaf Munken » man jun 10, 2013 12:23 pm

Har Hi-Fi i stuen og værdsætter det utrolig højt. Når jeg snakker om lyd i bilen, så har jeg slet ikke samme forventninger. Men gider ikke høre på højtalere der "knaser" osv osv. Det skal bare være nemt og det er Bluetooth, ingen ledninger eller noget. Ville derfor bare høre om der var nogen der havde prøvet Grom eller Parrot, da de virker til at være hyppigt brugt. Evt nogen der har goder/dårlige erfaringer med at skifte højtalerne ud??

Det er en 2.0 D momentum fra 2004
Volvo S40 2.0 D Momentum
Munken
Bruger
Bruger

Geografisk sted: Frederikshavn

Indlægaf Mlund » man jun 10, 2013 17:00 pm

Jeg hopper lige med her, da jeg selv går og leder efter en opdatering af lyden.

Jeg har kontaktet Carsound for, at høre hvad de kan gøre. Jeg er enormt kvalitetsbevidst (naturligvis derfor jeg kører Volvo :wink: ), så det skal lyde godt, men må ikke kunne ses (ingen fedtfinger skærm der ødelægger vandfaldet).
Carsound vil kunne få en god lyd i bilen for ca. 10.000 ,- med standart radioen og ingen stor boks i bagagerummet, men lyden vil altid kunne blive bedre, hvis du er villig til, at gå på kompromis med bl.a. plads i bagagerummet og fedtfingerskærm. Det er vel egentligt et spørgsmål om smag :)

Parrot fungere okay efter min mening, men som Ulrik Friis skriver, vil lyden aldrig være bedre end de konvertere der sidder i telefonen og HU'en. Personligt har jeg snakket med Carsound om en holder med AUX stik. De kan nemt montere en holder der både lader telefonen og har AUX forbindelse til anlægget. Naturligvis med skjulte ledninger! Men det bliver igen hurtigt til et spørgsmål om kompromisser...

Martin Lund
Nuværende bil:
Volvo V70 D5 2004

Tidligere:
Volvo S40 2.0D 2007
Volvo S40 1.8 1996
Mlund
Bruger
Bruger

Geografisk sted: Vejle

Tilbage til Diverse