Jeg har gået med overvejelserne om at opgradere lyden i bilen.
Der er pt en HU-650'er i, og denne vil jeg have opgraderet til en HU-850. - Jeg ved godt at den skal forbi et volvo værksted når den skiftes.
Men lad mig lige høre jeres input til nedenstående inden jeg begiver mig ud i at skaffe de forskellige dele..
Jeg vil helst undgå at skære i min nuværende hattehylde, og er derfor på jagt efter en hvor hullerne er, og evt. meget gerne hvor Premium højtalerene allerede sidder i, til en fair pris, men det var ikke så nemt som jeg troede...
Der er selvfølgelig noget med kabler der sikkert skal trækkes, men det går nok.
Og nyt beklædning i dørene da jeg har læst mig frem til at højtalerne er større i premium pakken, ret mig hvis det er forkert.
Jeg har læst lidt rundt omkring, og umiddelbart roser folk Volvo's Premium lydpakke, men kan det bedre betale sig at gå efter noget aftermarket lydmæssigt? - Evt. anbefalinger modtages med åbne arme.
Jeg vil meget gerne beholde Volvo's HU, da ratbetjeningen virker her, og det er et must.
Men med Volvo's HU, er jeg vel også nød til at finde en org. Volvo forstærker? - Her ved jeg at der er lavet 3 forskellige, en 100w, 200w & en 300w. hvor den sidstnævnte vidst ikke er speciel nem at få fingrene i.
Og af nysgerrighed, kan den evt. kobles på HU-650'eren?
Jeg er ikke efter den sindssyge bass som nogle folk er til..., da jeg prioritere klar og ren lyd højere, og vil endda helst undgå at have en sub i bagagerummet. - Selvfølgelig må der godt være god bund, forstå mig ret
Skal jeg skyde en hvid pil efter det, altså, bliver det for dyrt?
Det skal siges jeg ikke har planer om at fyre 20.000 i det, men jeg tænkte at det var noget jeg kunne samle ligeså stille hen ad vejen.
Det skal siges jeg har haft Pioneer i mine tidligere biler, hvor der er smidt nogle enheder og ledninger i det, og det var fint og nemt, men synes godt S60'eren her må få et ekstra skru på volume knappen.
Er der noget jeg har overset, eller er det korte af det lange bare: "Det bliver for omfattende, lad være?"
Kvaliteten på nuværende tidspunkt er ok, men jeg synes lige den mangler toppen af kransekagen.
Pft. og tak for jeres tid.