Min motorlampe begyndte at lyse, da jeg kørte med min campingvogn ind på en meget blød græsplane, hvor motoren gik i stå flere gange grundet den store belastning. Min servopumpe holdt i øvrigt op med at virke ved samme lejlighed (pumpeakslen var simpelthen knækket inde i pumpen).
Min V70 er en 2.5D fra år 2000 - den med en VW/Audi motoren type D5252T og motorstyring Bosch MSA 15.8. Der kører vist ikke særlig mange V70’er af netop min type!
Jeg kunne godt tænke mig at købe en fejlkodelæser (der er til at betale), men det er tilsyneladende ikke muligt at skaffe en sådan, som kan bruges til min motor. De læser jeg kan finde dur’ lige præcis ikke til min motor – ØV!
Er der nogen her på Volvosnak der ved, om man kan skaffe en læser til min motorstyring?
Eller er der en eller anden barmhjertig sjæl ikke alt for langt væk fra København / Vallensbæk, der kan hjælpe med at udlæse fejlen og eventuelt få slukket lampen, som jeg gætter på, skyldes overbelastning af motoren som beskrevet ovenfor. Der findes vel ikke en eller anden snedig fidus man kan slukke lampen med, ligesom man kan med servicelampen.
Håber der er nogen der kan lede mig i den rigtige retning.