Jeg ved at emnet har været oppe mange gange. Men det er svært at overskue de mange tråde om netop fyret.
Mit fyr i v70 D5 startede underligt her til morgen.
Det har kørt upåklageligt indtil nu. Men i morges startede de som normalt. Kørte i ca 1 min. Og stoppede så. Da det stoppede kom der en røgsky som standsede efter ca 30 sek.. Imens blæseren på fyret gik ned i omdrejninger. Dieselpumpen stoppede også. Jeg startede det så igen. Det samme. Og sådan gjorde det 4 gange. Jeg udlæste fejlkoder. Ingen.
Efter nogle timer prøvede jeg igen. Fyret startede op som i morges. Og så kom der en lyd som jeg ikke kan fremtvinge igen. Det lød nærmest som da man satte et stykke pap ind i egerne på en cykel dengang man var knægt.. Lyden stoppede langsomt. Det var tydeligt at høre at det var en motor der gik ned i omdrejninger. Fyret stoppede herefter uden røg.
Jeg prøvede at starte det igen. Det startede som i morges. Og stoppede igen efter ca 1 min. Denne gang også uden røg.
Spørgsmålet er så.... Skal jeg kigge på vandpumpen først. Eller skal jeg splitte fyret af og tjekke skovl hjulet.
Det lyder som om at blæseren kører. Dieselpumpen kører også.