af Pede66 » lør sep 21, 2013 22:18 pm
Du køre en tur med de original styrekugler og mærke af indvendigt hvor rattet står.
Så skifter du den ene og justere den ind til rattet står samme sted. Derefter gør du det samme med den sidste.
Så står den ikke helt skævt, men bestemt ikke rigtigt, da du jo ikke kan tage hensyn til det slup der er, og grunden til du skifter kuglerne.
Du kan samtidig måle spisningen med et cm mål, for og bag på hjulet, trække de 2 tal fra hinanden og så justere de nye end til samme mål, eller bedre, til fabrikkens anbefalinger, men der er heller ikke helt nøjagtigt med mindre du har en lærre du kan bruge.
Så den SKAL ind og og stilles bag efter hvis du skal være sikker.
Mvh Pede
Tidligere biler: Volvo 245, 460, 745, Nissan Patrol, Mitsubishi Pajero, Opel Kadett, plus en masse andre gamle lig.
Nuværende biler: Volvo 945, 855, Morris Minor 1000, Datsun/Nissan 280ZX TT og et par gamle Ferguson TEA 20