Hej har et lille problem med min V70 2,5T fra 1998.
Normalt ligger dens vand temp omkring en 94-96 grader.
Idag da jeg kørte op ad E45 begynder den pludselig er blive varm, dog ikke oppe i det røde felt, men tæt på, Så jeg satte OBD læser på.
Kan se at den nu ligger omkring 104- 105 stykker når jeg cruiser med 120 km/t. hvis jeg accelere bliver den varmer +110 /115 grader
jeg sætte fuld varme på, men der skete ikke rigtig noget, det er nærmest lunken luft der kommer ud.
Jeg fandt et sted at holde og i tomgang faldt den hurtigt ned til lige over 80 grader for derefter at stige til de her "normale" 94 grader igen. Samt luft fra dyser i kabinen blev varm igen.
der er masser af vand i i vand beholder (et par cm over min) og der er ikke noget olie og vand blandet sammen i hverken motor eller vand beholder.
slukkede bilen
Der jeg åbnede vand beholder (stille og roligt) er der tryk på og der løber vand tilbage (til cirka 1 cm over max)
blæseren i motorrummet har ikke tændt på noget tidspunkt jeg kunne høre der jeg stod i tomgang.
Er ret sikker på at toppakningen ikke er gået, men er bange for at jeg risikere at ødelægge den.
kan det være termostat, eller en temp sensor eller ligende der er defekt.
Som sagt i tomgang holder den temp som den skal, men ligeså snart den skal lave noget bliver den varm.
nogen guldkorn ?