-89 760GLE Lydpotte forreste

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Re: -89 760GLE Lydpotte forreste

Indlægaf Volvo4life » ons okt 16, 2013 20:42 pm

Såvidt jeg kan se vil du udelukkende handle i en netbutik. Har du prøvet at tage en tur forbi Volvo eller snakke med GMTGMT?

Var forbi det lokale værksted og de havde skiftet på en 764mkII fornyligt. Udstødning var bestilt hos volvo.
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Indlægaf englewood » tors okt 17, 2013 8:18 am

Volvo4life skrev:Såvidt jeg kan se vil du udelukkende handle i en netbutik. Har du prøvet at tage en tur forbi Volvo eller snakke med GMTGMT?

Var forbi det lokale værksted og de havde skiftet på en 764mkII fornyligt. Udstødning var bestilt hos volvo.

Ja jeg har haft fat i Volvo i Aalborg som efter at have fået oplyst hvad bil jeg kørte i,kunne fortælle mig at udstødningen til netop min bilmodel er udgået af Volvo systemer og af den grund har de ikke engang tilgang til udstødningsrørets forskellige reservedelenumre i deres computer.

Derfor har jeg søgt på livet løs på nettet. Desværre er det bare sådan at når man endeligt finder en hjemmeside med et udstødningsrør til min bil og hvor man har åhh så mange på lager,så har de sidste 6 bestillinger resulteret i at man har modtaget en mail med oplysning om at udstødningen er udgået.
Sgu ret sørgeligt at de ikke kan holde deres hjemmesider opdaterede.
Senest så var det Mekonomens netbutik som havde den forreste potte på lager,men da jeg bestilte var den udgået for længe siden.

Bilen det drejer sig om er stadigvæk en Volvo 760GLE V6 fra 09/1989 med 2,8 liters B280F med automatgear og MultiLink.

Netop at bilen er med MultiLink er åbenbart det store problem,da man mange steder har udstødningen til dem med stiv bagaksel på lager.

Walker og Bosal er jo to af de store produsenter,men da udstødningen er udgået i deres produktion,så er numrerne osse fjernet fra deres systemer og af den grund har de ikke kunnet oplyse mig om der skulle ligge nogle stumper på deres varelager. :mrgreen:

Men jeg har så gennem Kristian Worm herinde fået fat i den forreste lydpotte som nu er på vej med Posten til mig. Han havde så desværre ikke pakningen så den skal jeg lige ud og jagte et eller andet sted.
Tommy Nielsen, Skørping.
Volvo 760GLE 2,8 Automatik 1989.
englewood
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Skørping.

Indlægaf gmtgmt » tors okt 17, 2013 16:22 pm

Jeg kunne godt skaffe dig den ny original.
Volvo 960 1990 3.0 598.000km Mørke Grøn Dansk Fra ny
Volvo 940 1993 2.3 71.000km 6 dørs Limousine
Volvo 855 1994 2.3T T5-R 531.000km Cream Yellow Dansk Fra ny
Volvo DICE, Diagnostic Key 89-95 Modeler + Alt i Volvo Special Værktøj i godt værksted
Brugeravatar
gmtgmt
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf englewood » fre okt 18, 2013 9:19 am

gmtgmt skrev:Jeg kunne godt skaffe dig den ny original.

Ja nu havde jeg så fat i Volvo i Randers og efter en del søgende,så fandt han pludseligt en kasse nede i kælderen med en komplet halvsats til
en MultiLink.
Men da jeg så kommer derned og vi får åbnet kassen,som forøvrigt har det rigtige best.nr. så finder vi en udstødning til en stiv bagaksel.
Han roder videre på sin computer og ringer enda til en ekstern leverandør uden held.
Men se så sker der noget.
Han opdager pludselig at selvom sættet til MultiLink er udgået,så kan mitterste og bagerste potte tilsyneladende bestilles separat.
Dog med 3 dages leveringstid.
De er hermed bestilt og han vender tilbage tirsdag eller onsdag i næste uge.
Så må vi se.
Jeg har jo som nævnt tidligere netop lige købt en forreste potte af Kristian Worm,men den har en flans på det udgående rør til 3 møtrikker og
den mitterste potte jeg får,har Volvo ændret til at der skal bruges et almindeligt spændebånd.
Så der er jeg nød til at lave en eller anden fidus for at få dem samlet.
Volvo´s originale forreste lydspotte kan de ikke skaffe ifølge de oplysninger han fandt på computeren.
Tommy Nielsen, Skørping.
Volvo 760GLE 2,8 Automatik 1989.
englewood
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Skørping.

Foregående

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj