Update ... og forhåbentlig afklaring på problemet
Fredag eftermiddag blev de nye bremseslanger monteret. Det hjalp som bekendt ikke
Lørdag morgen blev skiverne byttet. Ved første "kør-tur-og-lyt" havde det tilsyneladende hjulpet, da skrabelyden var forsvundet.
Jeg kørte en testtur på 5km helt uden at røre bremsen. (til de lokalkendte: fra Kr. Eskilstrup og til 123tanken i St. Merløse via Hvalsøvejen)
Ved ankomsten var højre skive iskold men venstre var håndlun ... hvorefter jeg konkluderede at så MÅTTE der jo altså være noget i vejen med den nye kaliber.
Jeg fandt den gamle kaliber frem, som jeg i mellemtiden havde renoveret med ny pakning, gummibælg, luftskrue ect. og monterede den igen og sørme om ikke hjulet løber meget mere frit rundt og bremserne nu bliver ca. lige varme

Konklusion: Den nye kaliber er defekt
Nu vil jeg køre en uge-14dages tid og se om problemet er definitivt løst men umiddelbart ser det ud til det
Tak for alle jeres gode råd og indspark. De er mere eller mindre alle som et blevet kontrolleret/efterprøvet undervejs i processen. Det er rart at have "hele holdet" bag sig når man er ved at løbe tør for ideer
MVH Peter