Vurdering af rust i Amazon

Fra rustreparation til sædejustering.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Vurdering af rust i Amazon

Indlægaf Jakob » ons okt 04, 2006 19:57 pm

Hej

Jeg er så heldig at være blevet tilbud at købe en Amazon, som jeg skal se nærmere på i weekenden. Tilbuddet frister for jeg har altid haft et godt øje til Amazonen, men jeg er endnu ikke særlig kyndig hvad angår bilreperationer og herunder ikke midst omfanget af rust. I den forbindelse har jeg læst lidt indlæg på dette forum og vil hermed bede om nogle af jer volvo og bilkyndige om lidt hjælp.

Mit spørgsmål er ganske enkelt om i kan sige noget om bilens rusttilstand ud fra de billeder som ses på mit link nedenfor? Ikke minst hvad skal en Amazone, der ser ud som på billedet koste?

http://www.jakobkoch.dk/amazon/index.html

Med venlig hilsen

Jakob
Jakob

Re: Vurdering af rust i Amazone

Indlægaf BJ » ons okt 04, 2006 22:33 pm

[b]1. Jeg er så heldig at være blevet tilbud at købe en Amazon, .............
2. Tilbuddet frister ............
3. jeg er endnu ikke særlig kyndig hvad angår bilreperationer .............
og herunder ikke midst omfanget af rust. .......
4. .....om i kan sige noget om bilens rusttilstand ud fra de billeder som ses på mit link nedenfor?............
5. Ikke minst hvad skal en Amazone, der ser ud som på billedet koste?[/b]

http://www.jakobkoch.dk/amazon/index.html

Hej Jakob,
hvorfor heldig? Det lyder som om, alle kiggede efter en. Og det kan jeg ikke bekrafte. Jeg har siden flere uger hvis ikke måneder en announce i Kob og Salg her på Volvosnak.dk. Indtil nu uden efterspørsel. =-) Announcen er uden billeder og uden priside.

Det kommer meget an på hvad du har tænkt dig at lave med bilen. Hvis den har 4 år inden næste syn, så kan den sagtens holde inden da. Men hvis den skal [i]bevares[/i], så er du nødt til at enten skifte interesse og blive svejser eller betale en formud til en renovering fra bunden.
Hvis den bare skulle komme over næste syn, så betyder det muligvis 7 år inden næste syn igen. Så: måske kan den faktisk være
på banen de næste 10 år uden at blive truket ud og uden de helt store reparationer.
I principet er det som du siger. Der er i meget begranset omfang at sige noget om tilstanden på basis af billeder. Men her på disse kan man se en masse rust alligevel. Det meste dog på kofangerne. Dem skulle du sikkert skifte. Men det er afgørende at kigge ordentligt under bilen, i baggagerummet, indeni under banken bagved, under tapper og og og..... Og så mangler der et billede fra motorrummet.
Hvor bor du hen?
hilsen
Thomas
BJ
Moderat bruger
Moderat bruger

Geografisk sted: København

Indlægaf Duett » tors okt 05, 2006 20:47 pm

Hej jacob. Udad til ser dit fund godt og originalt ud..... men det ligner en bil der bliver kørt som daglig brugsbil og det ser ud til at det daglige slid har sat sine spor på ihvertfald karossen. Forskærme, front, bagskørter, diverse samlinger har rust. Er der rust disse steder, er der også rust under bunden, skærmvanger, bagagerum m.v. Bilen ser hel, pæn og original ud, så har du mod på en lille renovering kan det blive en utrolig flot bil igen! Har du ikke fingrene skruet rigtigt på, bør du lede efter et mere sundt eksemplar, og betale lidt mere nu istedet for at give mere end det dobbelte ud på rustarbejde og lak. Bilen som den står må koste ca 10.000,00 , for at få den i topstand skal du regne ca. 35.000,00 incl. lak , men uden arbejdsløn. For disse penge er der stadigvæk mange fine amazoner til salg, og du får ikke beskidte fingre. God jagt! Mvh Duett
Med venlig hilsen Duett
Duett
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Christiansfeld

Indlægaf Jeppe » fre okt 06, 2006 10:57 am

Hejsa

Jeg vil give Duett ret, denne Amazon er ganske almindelig og det er let at finde andre som er i bedre stand. Det er billigere at købe en der er i god stand, fremfor selv at lave den i stand.

Mvh

Jeppe
Brugeravatar
Jeppe
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Viby J.

Indlægaf Jakob » fre okt 06, 2006 20:28 pm

Hej igen,

Tak for jeres svar, det var den slags jeg havde brug for at høre. Jeg havde egentlig slet ikke planer om at skulle have en Amazon nu, men nok først om nogle år. Men når man så bliver tilbud en, frister det nu alligevel.
Jeg skal som sagt se den i morgen og have en tur i den, så må jeg se om det bliver kærlighed ved første blik. ;-)

Med venlig hilsen

Jakob
Jakob

Indlægaf Jeppe » man okt 09, 2006 14:58 pm

Hej Jakob

Det er altid en god ide at sove på det. Og der findes jo andre Amazoner.
Det kan blive dyrt at købe en Amazon fordi man lige falder for netop den man er ude og kigge på.

Mvh

Jeppe
Brugeravatar
Jeppe
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Viby J.

Tilbage til Karosseri og Interiør