Det synes jeg taler for at det er viskermotoren den er gal med. Er det ikke fortsat sådan at viskermotoren får et "startsignal" og derefter kører den cyklussen færdigt?
Kan på eldiagrammet se at regnsensoren hænger på CEM der så styrer viskermotoren. Kan ikke lige se om stilken har direkte fat i viskermotoren. Tanken er at ved den manuelle drift er "startsignalet" på hele tiden mens når det er regnsensoren kun giver et "go". Den ved jo ikke hvornår den skal køre igen, fordi det afhænger af regnen.
Har googlet på regnsensoren og kan kun se hvor vigtigt det er med en original rude til denne. Samtidig er det min erfaring med elektronik at enten så virker dette eller også så virker det ikke. Tror også at regnsensoren scanner ruden med en fast frekvens - igen den ved jo ikke hvor meget det regner. Eneste i dit tilfælde kunne være at det kniber for sensoren at sende de meget hyppige "gosignaler" fordi en kondensator har tabt noget af sin kapacitet. Men den forklaring er noget langt ude. Jeg ville give viskermotoren et tjek.