Så fik jeg skiftet filter og slanger. og holda op jeg kom på noget af en opgave.
Skal lige siges jeg har haft denne volvo i en uge, så derfor ville jegg skifte det filter, købte den af en mekaniker som sagde han havde passet den. JAAA right så siger vi det.
Det med at løsne alle bolte gik stille og roligt, var også heldigt nok jeg kom igen med det, da jeg fandt to andre vacum slager der var fuldstændig mørnet op med kæmpe huller i.
Fik det hele fra hindanden, men MAZZA skulle dog ned under den to gaange, den til olie pinden og det beslag der holdt manifolden

Fik så krumtaps plast huset af, og hvad så jeg.
Hele det nederste hul var fuldstændig blokket op samt næsten alle slanger, tror ikke de har skiftet det før

Min makker og mig kom sku på arbejde den næste 1½ time. Så langt tid tog det at resne hullet så der var hul ned i olie sumpen.
Vi satte en støv suger på hullet imens vi gravede forsigtigt ud, eller skulle man sige ind i hullet.
Det værste kom så da jeg opdagede at der ikke var hul nedad inde i bunden af hullet.
Det er som om der er en bagplade i røven af hullet og så er der cirka 25% hul ned og der var det også stoppet helt til.
Vi fik lavet en lille krog af en 1½ kvadrat fast kopper ledning, begyndte så at grave os nedad. holda kæft alt det lort der sad i.
Den eneste måde vi kunne konstatere der var fint hul i ( da der ikke er til at se noget nedad igennem hullet) var at sætte en slage på hulle puste ind og mærke at der kom luft ud gennem hullet for oven og det gjore der, så håber der er nok hul i.
Fik alt samlet og lavet de to vacum slager der var ødelagt, startet og den køre fint. Faktisk kørte den med omkring 1000 omdrejninger i tomgang før, nu ligger den på 750 stykker, meget mere rolig i motoren under tomgang og kørsel.
Har du ikke skiftet olie. Nej har jeg ikke gør jeg i morgen, efter jeg har kørt et par kilometer, og det er af den grund, hvis jeg skulle have presset noget skidt ned ligger det forhåbenligt nede i olie sumpen nu. Ville være ærgeligt at skifte olie og der flød sådan nogle klumper rundt i ny olie.
Ved ikke om det er det rigtige og gøre, men har valgt det.
Hvorfor er det det stopper sådan op?? er det ved man bruger forkert olie eller hvad ?
tror efter olie skift jeg køre 10000 km og skifter filter og olie igen for at se om der er hul stadivæk.. ville det ikke være fornuftigt? skulle jeg have grebet det anderledes af med rensning syntes i ??