Jeg har haft bilen i et par måneder og i starten var der noget der mindede om ventilbanken. Jeg havde så Autohuset Vestergaard i Vejle til at kigge på den og deres konklution var, at det lød mere som en dyse der havde det skidt.
Jeg har så siden kørt med Bell Add dyserens i tanken og det har hjulpet en smule, men "tøven" ved fuld accelleration er der stadig.
Kan det læses ud med VIDA om der skulle være en defekt dyse et sted? Og i så fald er der nogen omkring trekantsområdet der kan være behjælpelig med at læse fejlkoder ud?
En helt anden ting omkring den her pragtige bil er, at bilen er fremstillet og importeret fra Belgien. Den har derfor ikke sædevarme, Oliefyr og lygtevask. Lygtevasken kan jeg godt leve uden, men lædersæder er koldt for numsen i den her tid! Autohuset Vestergaard siger så, at det er næsten umuligt, at eftermontere sædevarme og prisen ville ligge omkring 15.000,- hvis de skal gøre det. Jeg mener dog, at have læst mig frem til, at de fleste V70'ere fremstillet i Belgien allerede er forberedt til sædevarme og oliefyr. Det skulle "blot" være et spørgsmål om at koble det til og fortælle computeren at det er der.
Hvis jeg fjerne den plade der skjuler sædevarmekontakterne er der 2 kontakter bag den. Jeg har dog ikke været under sæderne endnu og kigge efter om ledningerne er der, men kan det virkelig passe det skal koste 15.000,- for at få varme i sæderne?
Oliefyret er ikke monteret, men det ser ud til, at ledninger og stik er der, så igen stiller jeg spørgsmålstegn ved Autohuset Vestergaards besked om en en pris på min. 25.000,- for at montere dette...
På forhånd tak for hjælpen