V70 d5 Vibrationer.

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

V70 d5 Vibrationer.

Indlægaf Smedehansen » tirs jan 14, 2014 19:33 pm

Først vil jeg sige at dette forum er super, og folk virkelig kommer med nogle gode indput :) Men til mit lille problem.Jeg har en v70 d5 04 kørt 325.000 man. gear den køre rigtig dejligt, efter jeg skiftede toppakningen. Men der er lige en lille ting der genere mig. Når den står i tomgang, er der nogle små vibrationer i kabinen, nogle gange lidt kraftiger en andre, det kan mærkes i pedaler og en smugle i rattet, de andre sig nogle gange lidt når jeg træder på bremser, når den er koblet ud og holder stille. Der kan også være en lille smugle når jeg køre men ikke i bestemte omdrejninger. Mit øverste ophæng var dårligt og de lille nederste mellem gearkasse og forbroen, var især dårligt, men det gav ikke det store at skifte dem, men dårlige var de, så ikke spildt. Så jeg tækner lidt at det kan være vacuumophængene, der er vacuum til dem, kan jeg på nogen måde se om de er defekte, eller kontrolere det, eller andre ting det måske kunne være. ville jo ikke skifte dem, hvis de ikke fejler noget. Håber der er nogle der kender problemet :) g
Sidst rettet af Smedehansen ons jan 15, 2014 9:05 am, rettet i alt 1 gang.
Smedehansen
Moderat bruger
Moderat bruger

Geografisk sted: Eskilstrup

Re: V70 d5 Vibrationer.

Indlægaf olemedV70 » tirs jan 14, 2014 20:09 pm

Jeg havde sådan noget, det var både de ophæng du taler om, og 1 dyse som efter en udmåling hos Bosch viste sig at give forkert mængde. Den blev skiftet med en anden brugt, så er det fint. Du skal nok først kontrollere det ophæng der sidder i højre side af motoren ned mod forbroen, de holder ikke evigt.
olemedV70
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 4720 Præstø

Indlægaf Ulrik Friis » ons jan 15, 2014 0:46 am

Hvis ikke der er mislyde fra motoren, så er det nok ikke dyserne.

Støj og vibrationer plejer at hænge sammen med motorophængene.Vacuum ophængene er svære at se om de er defekte. Men først skal du tjekke vaccuumslangerne for tæthed og vacuumpumpen.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Indlægaf Smedehansen » tors jan 16, 2014 11:13 am

Jeg havde lige bilen oppe på liften igår. Motoren går fint så tror ikke rigtigt på en dyse, kan mærke de så vibrationer jeg kan mærke i kabinen når jeg holder hånden på motoren, så de går lige igennem et sted. Der er vacuum til ophængene det jeg kunne se var at de havde lidt så revner i gummiet, ikke noget vildt. Men kunne ikke se at der var noget andet udstødning eller noget der går på, så jeg kommer nok til at prøve at skifte de to ophæng. Hvor finder jeg dem billigst i en ordentlig kvalitet, originalt er jo nok det bedste.
Smedehansen
Moderat bruger
Moderat bruger

Indlægaf Ulrik Friis » fre jan 17, 2014 0:24 am

Du må kun købe originalt. Mener de koster knap en tusse pr. stk. plus moms. Spare Parts i Stenløse har dem sikkert, eller tjek med en af Volvo forhandlerne i Malmö og Landskrona om det kan betale sig at køre over broen.

Du kan finde reservedelsnummeret på denne side: http://www.volvopartswebstore.com/, her ligger et komplet reservedelskatalog. Bestiller du dine stumper i USA skal du oveni prisen lægge fragt, told (3%), moms (25%) og ekspeditionsgebyr hos DLH/GLS/UPS/PostDK på et par hundrede kr.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Indlægaf Smedehansen » tors jan 23, 2014 21:19 pm

Så fik jeg skiftet ophængene både de to med vacuum og det i højre side, det i højre side var bestemt heller ikke nyt. Det hjalp lidt men er ikke helt tilfreds. Det er nu mest når jeg køre og kobler ud og bilen går ned i tomgang så vibrerer den lidt kraftigere i ca 5-10 sek, og så derefter minimalt, det sker kun når den går ned i tomgang, kan ikke lige lokalisere fejlen, kan det var noget med vacuum styringen, eller måske, en dyse den går eller super i tomgang.
Smedehansen
Moderat bruger
Moderat bruger

Indlægaf gmtgmt » tors jan 23, 2014 21:26 pm

Smedehansen skrev:Så fik jeg skiftet ophængene både de to med vacuum og det i højre side, det i højre side var bestemt heller ikke nyt. Det hjalp lidt men er ikke helt tilfreds. Det er nu mest når jeg køre og kobler ud og bilen går ned i tomgang så vibrerer den lidt kraftigere i ca 5-10 sek, og så derefter minimalt, det sker kun når den går ned i tomgang, kan ikke lige lokalisere fejlen, kan det var noget med vacuum styringen, eller måske, en dyse den går eller super i tomgang.

har skiftet en del af de vacum ventiler der sidder forest på luft filter kassen
Volvo 960 1990 3.0 598.000km Mørke Grøn Dansk Fra ny
Volvo 940 1993 2.3 71.000km 6 dørs Limousine
Volvo 855 1994 2.3T T5-R 531.000km Cream Yellow Dansk Fra ny
Volvo DICE, Diagnostic Key 89-95 Modeler + Alt i Volvo Special Værktøj i godt værksted
Brugeravatar
gmtgmt
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Smedehansen » tors jan 23, 2014 21:40 pm

Ok lige den jeg tænkte på, nogen måde man kan kontrollere den på.
Smedehansen
Moderat bruger
Moderat bruger

Indlægaf Holm » fre jan 31, 2014 19:41 pm

Hej "smedehansen"

Hvordan er det gået med vibrationer, har du fundet årsagen ?
Jeg har selv lignende problem på min D5ér og har svært ved at lokalisere årsagen til problemet

Vh. Holm

Vil du være forrest i flokken, skal der stå Volvo på blokken !

Volvo v70 2,4 D5 årg. 2001
Holm
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: Hjørring

Indlægaf Smedehansen » lør feb 01, 2014 10:46 am

Jeg er ikke helt tilfreds, har stadig lidt vibrationer, men har ikke lige haft så meget tid til at rode bil da jeg lige har fået en datter mere så er tiden sku lidt presset :) men der jeg er kommet til er at jeg har fjernet de fleste vibrationer, men der kommer nogen når jeg køre frem mod et kryds fx og kobler ud og den går ned i tomgang så vibrere den lige en 5-10 sek, dog ikke så kraftigt at hele bilen ryster, men kan mærke det i sædet og pedaler. Men nogle få gange bliver de ligesom ved, så jeg har tiltrængt at den ventil der sidder på luftfilter kassen og styre vacuum til motorophæng hænger lidt nogle gange og så ikke giver vacuum, men jeg ville prøve at blinde slangen til motorophæng af og tage en tur og så se hvordan den så opføre sige. Jeg har selvfølgelig skiftet alle slangerne og tjekker vacuum. Men det er jo også ved at være en gammel bil min og den har kørt lidt så der vil jo altid, komme lidt ting der ikke er som den var ny, det vil jeg jo helst havde så jeg bliver ved til jeg har en løsning :) eller køre den jo super det er nok bare mig der er lidt af en flue knepper hehe,men de vibrationer er noget der er kommet så der er jo en fejl..
Smedehansen
Moderat bruger
Moderat bruger

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj