Hej Volvosnakkere
Jeg har kigget lidt på software installeringer til min v50. Jeg vil meget gerne have installeret fartpilot og ringede til Volvo. De vil have 6000kr for at klare det, så jeg bestemte at undersøge sagen selv.
Jeg har fundet volvo's vejledning til at montere knapperne i rattet. Det virker rimelig overskueligt at klare selv og en ny knap kan købes for omkring 250kr.
Så er der jo softwaren. Jeg har fundet ud af at hvis man har noget VIDA DICE maskineri kan man købe et software download abonnement som privatperson som gælder i 3 dage for $28(152kr).
Jeg har også fundet en liste med priser på alle de forskellige software der findes. Her står der at softwaren til cruise control koster $260(ca. 1400kr)
Med mindre jeg har misforstået noget vil det koste 250+152+1400= 1802 kr. at gøre det selv - Hvis der er et venligt medlem af Volvosnak der kan hjælpe mig med VIDA.
Er der noget jeg har misforstået eller overset? Jeg kan næsten ikke tro at Volvo vil have 4000kr. for noget der sikkert ikke tager mere end en time?
Mvh. Lasse
PS. jeg forsøgte at sætte filerne ind med installering af knap, software prisliste og guide til at downloade software i VIDA, men PDF kan ikke indsættes.