Hej.
har Volvo V70 2,5 140 HK Fra 97
Jeg er begyndt at oplev at bilen "nykker lidt. Dette kan jeg få den til at holde op med når den har kørt 5-10 min og jeg så køre den højt op i omdrejninger i lavt gear (2-3 gear) omkring 4000 omdr. den nykker lidt som hvis man er ved at køre tør( er jeg bestemt ikke)
Her i dag var det så helt slemt. Skulle starte bilen med den gik ud igen da jeg slap nøglen( efter motoren havde sat igang)startede motoren igen fint Kørte en lille tur ned til en på under 10 min. efter 20 min skulle jeg vider igen, der ville den ikke sarte. Det var som om motoren fik fat men gik ud igen. efter 6 start forsøg started den men nykked meget, kan så trille 6 meter og så går den ude igen. Samme ting gentager sig 6-8 start forsøg, giver godt med gas og triller 30 meter, går ud igen. nu bruger jeg så rigtig mange forsøg på at starte den. Får den igang sætter i gear og nyker afsted. Lidt efter er der et åbent stykke hvor jeg giver den rigtig godt med gas, og så VUPTI så nykker den ikke mere. Den og køre, stopper og starter fint resten af dagen??
Er der nogen der kan forklare hvad der lige sker.
Det skal siges jeg har oplevet lidt nykken før, og hver gang den har startet på det har den stået stillei regnvejr. Hele vinter hjemme og i norge og rundt i DK har der ikke været noget. kun når den har stået natten over i regnvejr ???