Volvo 740 B204GT Starter ikke. Hjælp !

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Volvo 740 B204GT Starter ikke. Hjælp !

Indlægaf JacoB204FT » fre mar 28, 2014 9:54 am

Hej alle i kloge mennekser :) Bil: 740 sedan. Motor: B204GT 16 V

Min fine lille GT valgte her forleden at den ikke ville starte lige pludselig, kørte i den dagen før uden det mindste problem eller uregelmæssighed.

Bilen er helt død, den forsøger slet ikke at dreje startmotoren. Når jeg drejer nøglen høre jeg bare relæet sige click og det er alt der sker.

Har tjekket batteri (der er knald på (ledning fra pluds til minus)) (har haft startkabler fra anden startet bil på)
Har gået sikringer igennem, (dem inde i bilen, samt den ved batteriet) alt ok
Har "rystet" bilen med hensyn til starteren (heller ingen succes)

Mit næste bud ville så være et startsrelæ. Her er jeg dog i tvivl om det er et specielt relæ eller om den evt køre med det samme som en alm 740 turbo?

Tager gerne imod alle de forslag der skulle komme :) står klar til at afprøve alt :)

På forhånd tak for hjælpen
Mvh Jacob L
JacoB204FT
Ny bruger
Ny bruger

Re: Volvo 740 B204GT Starter ikke. Hjælp !

Indlægaf Jeppe » fre mar 28, 2014 13:54 pm

JacoB204FT skrev:Hej alle i kloge mennekser :) Bil: 740 sedan. Motor: B204GT 16 V

Min fine lille GT valgte her forleden at den ikke ville starte lige pludselig, kørte i den dagen før uden det mindste problem eller uregelmæssighed.

Bilen er helt død, den forsøger slet ikke at dreje startmotoren. Når jeg drejer nøglen høre jeg bare relæet sige click og det er alt der sker.

Har tjekket batteri (der er knald på (ledning fra pluds til minus)) (har haft startkabler fra anden startet bil på)
Har gået sikringer igennem, (dem inde i bilen, samt den ved batteriet) alt ok
Har "rystet" bilen med hensyn til starteren (heller ingen succes)

Mit næste bud ville så være et startsrelæ. Her er jeg dog i tvivl om det er et specielt relæ eller om den evt køre med det samme som en alm 740 turbo?

Tager gerne imod alle de forslag der skulle komme :) står klar til at afprøve alt :)

På forhånd tak for hjælpen
Mvh Jacob L

Det lyder rigtig meget som starteren der er gået. Evt. kan du hive den ud og prøve at få den til at trække og køre rundt med et par startkabler til batteriet.
Ved Biltema koster en ny 649 eller 699.

Mvh
Jeppe
Brugeravatar
Jeppe
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Viby J.

Indlægaf JacoB204FT » fre mar 28, 2014 14:08 pm

Hej Jeppe.

Det vi lige har prøvet er at "hoppe" den igang, nedad bakke og så i gear, der var dog ingen reaktion overhovedet.

SÅ fik jeg af vide at det højst sandsynligt så er mit tændingsmodul. da starteren burde ha forsøgt at starte når jeg smed den i gear.

Har lige fået adgang til et tændingsmodul så det blir sat på herom snart. ellers prøver jeg dit trick med starteren. tak for rådet.

Mvh Jacob
JacoB204FT
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf Pede66 » lør mar 29, 2014 11:23 am

Hvis starteren bare siger klik og dermed er død, har det sku da ikke noget med tændingsmodulet at gøre.
Tjek starteren
Tjek batteriet
Tjek forbindelsen til begge.

Mvh
Tidligere biler: Volvo 245, 460, 745, Nissan Patrol, Mitsubishi Pajero, Opel Kadett, plus en masse andre gamle lig.
Nuværende biler: Volvo 945, 855, Morris Minor 1000, Datsun/Nissan 280ZX TT og et par gamle Ferguson TEA 20
Pede66
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Jægerspris

Tilbage til El-system og Instrumenter